Instagram Stories – Tarinoista tuloksiin

Vuosi 2018 on videon vuosi. Tätä on toki toisteltu jo ainakin vuodesta 2015 asti, mutta Instagram Stories -toiminnon räjähdysmäisen kasvun ja uusien ominaisuuksien myötä hokemasta on viimein tulossa täyttä totta....

Ylpeänä yhden viikon vuodessa?

Sateenkaaren väriset profiilikuvat ja Pride-viikko herätti meillä mielenkiintoisen sisäisen keskustelun – ja hyvä niin. Tasa-arvo ei ole markkinointikikka vaan jatkuvaa työtä ja konkreettisia tekoja....

Lanseerauskampanjan anatomia somessa

Suunnittelimme Linkosuon uunituoreille Oat Chipseille lanseerauskampanjan sosiaaliseen mediaan. Kun suunnittelutyö on tehty ja materiaali kasassa, alkaa toisen taiteenlajin pohdinta. Miten saada kullekin postaukselle laaja orgaaninen näkyvyys ja sitoutumisaste? ...

4 vinkkiä some-sisällöntuotantoon

Tuskastuttaako sosiaalisen median sisällöntuonto? Onko meininki vähän ”laitetaan nyt ees jotain sinne”? Kurkkaa blogista Siirin neljä vinkkiä helpompaan some-tekemiseen! ...

Vähemmän tyhjäkäyntiä, enemmän actionia

Aloitin viiden kuukauden työharjoittelujaksoni Mainostoimisto Ilmeellä maaliskuussa 2018. Halusin hakea mainostoimistoon työharjoitteluun, koska minua kiinnosti nähdä minkälaista mainostoimiston arki todellisuudessa on. Työharjoittelussani pääsin yhdistämään mielenkiintoni asiakaspalvelua, markkinointia ja suunnittelutyötä kohtaan....

Mikä ihmeen tietosuojaseloste?

EU:n tietosuoja-asetus, eli GDPR, astuu voimaan huomenna. Asetus ja sen mukanaan tuomat muutokset ovat herättäneet paljon kysymyksiä. Valaisemme nyt asetuksen keskiössä olevan tietosuojaselosteen vaatimuksia....

Raikas limettipiirakka

Raikas limettipiirakka on ihana herkku aurinkoiseen äitienpäivään....

Voiko yritys olla somessa oikeasti sosiaalinen?

Brändien ja yritysten some-profiilit ovat pääosin puuduttavaa seurattavaa. Ne ovat markkinointistrategian jatkumoa ja toistavat pitkälti samaa viestiä kuin mitä muihinkin medioihin laitetaan, usein myös samoilla kuvilla, videoilla ja lauseilla. Kun halutaan puhua seuraajalle muutoin, kirjoitetaan postaus yrityksen blogiin. Kuten minäkin tässä teen. Tämä ei ole kuitenkaan sosiaalista tekemistä, vaan yksinpuhelua yhteen suuntaan. ...

Kilpailijat samassa tiimissä

Me Ilmeellä haluamme ajatella muita alan toimijoita pikemminkin kumppaneina kuin kilpailijoina. Tätä ajatusta olemme eläneet todeksi viimeisen vuoden aikana: tehneet yhteisprojekteja toisten mainostoimistojen kanssa ja muodostaneet alallemme entistä tiiviimpiä verkostoja....