Opin (harha)polut

Uudet asiat kuuluvat työelämän arkeen. Joskus ne ovat pieniä, kuten uuden pikakomennon löytäminen ohjelmasta, ja joskus taas isompia kokonaisuuksia, kuten uuteen toimialaan tutustuminen, raportti tai uusi tutkinto. Aina asioihin tarttuminen ei ole helppoa ja motivoituneenkin päämäärä karkailee. Ohessa epätieteellinen, omaan kokemukseen perustuva kaavio oppimisen (harha)poluista.    

Jugurttipurkillinen luovuutta

Pari vuotta sitten seisoin aamulla kaupassa väsyneenä ja tuijotin edessäni avautuvaa jugurttihyllyä. Uniset silmäni hakivat kohteekseen Hedelmäpommia, jonka nappaisin mukaan välipalaksi töihin....

Verkkosivujen trendit 2020

Kannattaako verkkosivujen trendejä seurata? Tarvitseeko sinun tietää, onko sivustollasi pyörivä kissavideo ajanmukainen vai ei?...

Joulun ihmeitä

Olen tunnettu jouluhullu. Ensimmäiset joululahjat ostan kesäalesta, ja Spotifyssa joululaulut soivat jo lokakuussa – kuulokkeista tietenkin....

Markkinointirohkeus – joku suuttui, mitä sitten?

Kun kysytään ammattilaisilta, millainen on hyvä mainos, saadaan useimmiten vastaukseksi, että sellainen, joka herättää tunteita. Tunne tarkoittaa, että viesti on koskettanut vastaanottajaa, päässyt tavalla tai toisella ihon alle. Tunteen herättäminen jättää muistijäljen, jonka toivotaan aktivoivan....

Vaadi lisää tuloksia – ota inbound osaksi markkinointiasi

Et ole varmasti ainoa, jota mainonnan tehottomuus ja tuloksettomuus ovat joskus turhauttaneet. On totta, että oman viestinsä läpivieminen on nyt vaikeampaa kuin koskaan, koska mainosviestejä on yksinkertaisesti niin paljon....

Mikä on in? Viestintäseminaarin kymmenen tärppiä

Viime kuussa PR-ammattilaiset ympäri maailmaa kokoontuivat yhteen Lissaboniin ICCO-seminaariin. International Communications Consultancy Organisationsin vuosittain järjestettävän tapahtuman teema oli tänä vuonna Transformation ’19. Intiimi seminaari loikkasi pelottomasti altaan syvään päähän ja käsitteli viestintäalan muutosta ja muutostarvetta rohkeasti. ...

Strategisena asiakkaana perhe(yritys)

Perhemäisyys ei yksin riitä menestymään nopeasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. Perheyritysten on uudistuttava ymmärtämällä toimintaympäristön ja erityisesti asiakkaiden tarpeiden muutoksia....

Työnantajamielikuva syntyy sisältä

Työnantajamielikuvaa rakennetaan usein ulkoisiin kanaviin ja kohderyhmiin panostaen. Älä kuitenkaan unohda nykyistä työporukkaa, kun tavoitteena on rekrytoida uusia työyhteisön jäseniä!...