Olen tunnettu jouluhullu, taas

Keräsin taas yhteen tämän joulun julkaistuja mainosfilkkoja, joista yksi on Suomesta, eikä kalpene lainkaan kilpakumppaneilleen. ...

Iloa ja selkeyttä etäkokouksiin!

Etäkokouksissa osallistuminen ja viestiminen on usein vaikeampaa kuin livenä. Kehitimme kaikkien kokoustajien ja kokousten vetäjien, fasilitoijien, avuksi tulostettavat etäpalavarikortit. ...

Business Finlandin rahoituksella asiantuntijapalveluita yrityksen kehittämiseen

On huikeaa, että meillä on Suomessa Business Finlandin kaltainen, kansainväliseen kasvuun kannustava kiihdyttämö. Moni asiakkaistamme onkin saanut heiltä apua liiketoiminnan innovaatioiden kehittämiseen. ...

Fasilitointi antaa asiantuntijuuden loistaa

Organisaatioissa siilojen rusentamistalkoita on viime vuosina järjestetty ahkeraan. Kivijalka asiantuntijoiden uusien oivalluksien luomiselle on rakennettu ja tehokkaiden työkalujen löytymiseen on kova paine. Myytti yksinäisestä nerosta on murskattu ja yhteistyön voimaan uskotaan....

Viestinnän mittaaminen pähkinänkuoressa

Pomosi pyytää raporttia organisaation viestinnästä viimeiseltä kuukaudelta. Kerrot hänelle, että olet tehnyt viisi tiedotetta, yhden uutiskirjeen, neljä julkaisua sosiaaliseen mediaan ja kaksi rekrytointi-ilmoitusta. Selvästi kiirettä on pitänyt, mutta mitä vaikutuksia viestinnän teoilla on ollut?...

Teknisen vimpaimen markkinointi

Onko yritykselläsi laadukas tuote, joka on lisäksi kustannustehokas? Tarjoatte palvelunne avaimet käteen -periaatteella? Hieno homma, mutta arvaa mitä? Niin myös monella muullakin tekniikan alan toimijalla!...

Sanoin ja kuvin – viesti on tärkein

Monesti törmään vieläkin vähän hassuun vastakkainasetteluun, kun puhutaan kuvasta tai tekstistä. Aika moni arvottaa toista tärkeämmäksi kuin toista. Samaan menetelmien katraaseen kuuluvat myös vaikkapa videot, mutta keskitytään tällä kertaa vain kahteen ensimmäiseen....

Brandfulness: brändiähkyn helpotuksen yhdeksän askelta

Moni yritys, tai paremminkin toimitus-, markkinointi- ja viestintäjohtaja, kärsii brändiähkystä. Sanana brändi on kärsinyt inflaation ja sitä tuutataan joka suunnasta. Terminä siihen ladataan toisaalta suhteettomia odotuksia ja toisaalta se on mystifioitu jonkinlaiseksi omaksi luonnonvoimaksi....

Lyhenteisiin eksynyt? Some- ja hakusanamainonnan lyhyt oppimäärä osa 1

Siinä missä digimarkkinointi on jo peruskauraa, voivat siihen liittyvät mainonnan lyhenteet olla hepreaa. Kuitenkin analytiikkaraporteissa ollaan jo siirrytty siihen aikaan, että lyhenteitä ei enää selitetä auki. ...