![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2023/06/TUKES4_referenssi.jpg)
TukesTukesin strategian kiteyttäminen ja kuvittaminen
Tukes uudisti strategiansa, ja sen osana tehdyssä tutkimuksessa kävi ilmi, että erityisesti sidosryhmien tietoisuus Tukesin tavoitteista ja toiminnasta oli heikkoa. Myös kaikkien työntekijöiden haluttiin ottavan uusi strategia osaksi arkeaan.
Meidän tehtävänämme oli erityisesti ymmärtää strategian keskeiset piirteet ja kiteyttää strategia kiinnostavalla tavalla. Uusien ideoiden tuominen viranomaisympäristöön oli meille luonteva tapa osallistua Tukesin viestinnän kehittämiseen.
Yksinkertaistimme ja visualisoimme strategian kuvitukseksi. Kuvituksen pohjalta muotoilimme erilaisia materiaaleja viestinnän tueksi videosta PowerPoint-sarjaan. Toteutimme myös emoji-sarjan, joka on ladattavissa Apple Storesta ja Play-kaupasta.
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2023/06/TUKES_referenssi.jpg)
Mitä teimme?
- Konseptisuunnittelu
- Graafinen suunnittelu
- Kuvitus
- Multimediatuotanto
- Videotuotanto
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2023/06/TUKE_2.jpg)
Kohti parempaa strategiaymmärrystä
Uudessa selvityksessä sidosryhmien tietoisuus Tukesin strategiasta oli noussut merkittävästi. Tukes toteutti myös haastatteluita, joissa strategian ymmärrettävyys ja merkitys sidosryhmille oli selkeästi parantunut.
Emojit on otettu osaksi kaikkea Tukesin viestintää, esimerkiksi Twitterissä. Ne ovat muuttaneet sisäistä viestintää merkittävästi. Tärkeä tulos on myös keskustelun herättäminen sisäisen viestinnän mahdollisuuksista.
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2023/06/TUKES3_referenssi.jpg)
Tukes
Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) on lupa- ja valvontaviranomainen, joka edistää tuotteiden, palveluiden ja teollisen toiminnan turvallisuutta ja luotettavuutta. Tukes työllistää 250 henkilöä
Katso myös
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2024/07/Hero-1920x1080_3-1024x576.jpg)
Danfoss Power Solutions divisioonan identiteetti
Danfoss Power Solutions valmistaa mm. avoimen piirin pumppuja, patruunaventtiilejä, hydraulisia integroituja virtapiirejä (HIC) sekä erilaisia ohjaimia ja näyttöjä yhden neljäksi liiketoimintayksiköksi jakautuvan divisioonan alla. Tavoitteemme oli luoda yhteinen viestinnällinen ja visuaalinen identiteetti divisioonalle, jonka liiketoimintayksiköiden tuotteet ja tavoitteet poikkeavat toisistaan.![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2024/06/Kesakampanja_2024_Kalaneuvos_paakuva-1-1024x576.jpg)
Kalaneuvos kesäkampanja 2024
Kesä on elintarvikemarkkinoinnin kulta-aikaa. Jotta kotimainen kala-alan suunnannäyttäjä erottautuisi tästä hyvin taktisesta ja tuotekeskeisestä mainonnasta, Kalaneuvoksen vuoden 2024 kesäkampanjaa lähdettiin rakentamaan tunteisiin vetoavan kampanjavideon ympärille.![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2024/06/Danfoss-Orbital-motors-Hero-1-1920x1080-1-1024x576.jpg)