
TukesTukesin strategian kiteyttäminen ja kuvittaminen
Tukes uudisti strategiansa, ja sen osana tehdyssä tutkimuksessa kävi ilmi, että erityisesti sidosryhmien tietoisuus Tukesin tavoitteista ja toiminnasta oli heikkoa. Myös kaikkien työntekijöiden haluttiin ottavan uusi strategia osaksi arkeaan.
Meidän tehtävänämme oli erityisesti ymmärtää strategian keskeiset piirteet ja kiteyttää strategia kiinnostavalla tavalla. Uusien ideoiden tuominen viranomaisympäristöön oli meille luonteva tapa osallistua Tukesin viestinnän kehittämiseen.
Yksinkertaistimme ja visualisoimme strategian kuvitukseksi. Kuvituksen pohjalta muotoilimme erilaisia materiaaleja viestinnän tueksi videosta PowerPoint-sarjaan. Toteutimme myös emoji-sarjan, joka on ladattavissa Apple Storesta ja Play-kaupasta.

Mitä teimme?
- Konseptisuunnittelu
- Graafinen suunnittelu
- Kuvitus
- Multimediatuotanto
- Videotuotanto

Kohti parempaa strategiaymmärrystä
Uudessa selvityksessä sidosryhmien tietoisuus Tukesin strategiasta oli noussut merkittävästi. Tukes toteutti myös haastatteluita, joissa strategian ymmärrettävyys ja merkitys sidosryhmille oli selkeästi parantunut.
Emojit on otettu osaksi kaikkea Tukesin viestintää, esimerkiksi Twitterissä. Ne ovat muuttaneet sisäistä viestintää merkittävästi. Tärkeä tulos on myös keskustelun herättäminen sisäisen viestinnän mahdollisuuksista.

Tukes
Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) on lupa- ja valvontaviranomainen, joka edistää tuotteiden, palveluiden ja teollisen toiminnan turvallisuutta ja luotettavuutta. Tukes työllistää 250 henkilöä
Katso myös

Valtra
Traktorivalmistaja Valtra lanseerasi syksyllä 2022 uuden Q-mallisarjan. 230-305 HV -luokkaan sijoittuva Q-sarja oli merkittävä lanseeraus ja pitkään odotettu uutuus täydentämään Valtran mallisarjojen perheen. ILMEen tehtävä oli miettiä mallisarjalle lanseerauskonsepti, joka toisi esiin Q-sarjan vahvuudet voimakkaalla, suoraviivaisella ja mieleen jäävällä tavalla.
YH Kodit
Tärkeiden tietojen oikea-aikainen ja houkutteleva levittäminen eri kohderyhmille on välillä haastavaa. YH Kodit ja ILME keksivät ratkaisuksi rakentaa sisältömarkkinointikokonaisuuden, joka sisälsi kolme tiivistä opasta sekä uusia kohderyhmiä tavoittelevan TikTok-sisältökokonaisuuden.