
TukesTukesin strategian kiteyttäminen ja kuvittaminen
Tukes uudisti strategiansa, ja sen osana tehdyssä tutkimuksessa kävi ilmi, että erityisesti sidosryhmien tietoisuus Tukesin tavoitteista ja toiminnasta oli heikkoa. Myös kaikkien työntekijöiden haluttiin ottavan uusi strategia osaksi arkeaan.
Meidän tehtävänämme oli erityisesti ymmärtää strategian keskeiset piirteet ja kiteyttää strategia kiinnostavalla tavalla. Uusien ideoiden tuominen viranomaisympäristöön oli meille luonteva tapa osallistua Tukesin viestinnän kehittämiseen.
Yksinkertaistimme ja visualisoimme strategian kuvitukseksi. Kuvituksen pohjalta muotoilimme erilaisia materiaaleja viestinnän tueksi videosta PowerPoint-sarjaan. Toteutimme myös emoji-sarjan, joka on ladattavissa Apple Storesta ja Play-kaupasta.

Mitä teimme?
- Konseptisuunnittelu
- Graafinen suunnittelu
- Kuvitus
- Multimediatuotanto
- Videotuotanto

Kohti parempaa strategiaymmärrystä
Uudessa selvityksessä sidosryhmien tietoisuus Tukesin strategiasta oli noussut merkittävästi. Tukes toteutti myös haastatteluita, joissa strategian ymmärrettävyys ja merkitys sidosryhmille oli selkeästi parantunut.
Emojit on otettu osaksi kaikkea Tukesin viestintää, esimerkiksi Twitterissä. Ne ovat muuttaneet sisäistä viestintää merkittävästi. Tärkeä tulos on myös keskustelun herättäminen sisäisen viestinnän mahdollisuuksista.

Tukes
Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) on lupa- ja valvontaviranomainen, joka edistää tuotteiden, palveluiden ja teollisen toiminnan turvallisuutta ja luotettavuutta. Tukes työllistää 250 henkilöä
Katso myös

Rakennusliike Lapti
Rakennusliike Lapti halusi päivittää brändinsä tukemaan uudistettua strategiaansa. Rohkeampaa brändiä valikoitui rakentamaan ILME.
Kalaneuvos – ohjelmayhteistyöllä potkua myyntiin
Erilaiset kalat kuuluvat suomalaiseen joulupöytään. Koska kilpailu eri brändien välillä on tiukkaa, Kalaneuvos halusi varmistaa, että kuluttajien lautasille löytävät jouluna 2024 yhä useammin heidän laadukkaat ja monipuoliset kalatuotteensa.