Siirry pääsisältöön
Blogi 10.10.2022

Vahva yhteistyö kannattaa ­– näin se rakentuu

Parhaimmillaan mainostoimisto on yrityksen markkinoinnista vastaavan luotetuin sparraaja ja tukipilari. Sujuvalla yhteistyöllä taklataan kiperät tilanteet, saadaan parhaat tulokset ja projektitkin osuvat maaliin sutjakasti.

Jenni Lehterikorpi

Jenni Lehterikorpi

Kumppanuus on kuin kasvimaa

Tiesitkö, että tietyt kasvit menestyvät kasvimaalla erityisen hyvin keskenään? Kuten kasvimaalla, myös työelämässä oikeanlaisella kumppanuudella on mahdollisuus tuottaa parempaa tulosta ja laatua. Hyvässä kumppanuudessa ei ole olemassa ”heitä” ja ”meitä”, sillä samaa tavoitetta kohti mennään yhdessä – ja se tavoite on kasvu.

Haasta minua, haastan sinua – terve kumppanuus kestää sen

Markkinoinnissa tuloksella on väliä. Tekemisen korkein laatu voi kuitenkin muodostua vain yhteistyöllä. Kumppanuus merkitseekin ensisijaisesti molemminpuolista luottamusta, kunnioitusta ja pitkäjänteistä sitoutumista yhteiseen tekemiseen.

Kokemukseni mukaan paras kumppanuussuhde syntyy silloin, kun uskallamme haastaa toisiamme ja olla avoimia.

Kohteliasta rehellisyyttä liiketoiminta edellä

Kuten Ilmeen arvoissakin todetaan; pyrimme aina kohteliaaseen rehellisyyteen asiakkaan eduksi. Tämä vaatii välillä rohkeutta, mutta erityisesti tasavertaista ja luottamuksellista suhdetta.

Kumppanuus Ilmeen kanssa tarkoittaa työskentelyä samalla puolen pöytää. Sitoutuneella ydintiimillä on aina halu ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa ja toimintaympäristöä. Möyhimme porukalla strategiaa, tavoitteita ja haasteita, jolloin ratkaisut ovat pitkälle perusteltuja ja priorisoitu liiketoiminnan näkökulmasta.

Kaikki lähtee aina tiimien tutustumisesta ja yhteisen ymmärryksen luomisesta. Projektien välissä annetaan ja vastaanotetaan palautetta, suunnitellaan tulevaa sekä puidaan arjen toiveita ja huolia.

Olemmeko me kumppanuus­kasveja?

Kun asiakas toteaa, että tekemisen suurin arvo on syntynyt yhteisten toimintamallien ja näkökulmien ravistelemisesta tuloksellisesti ja yhdessä oppien, ei niinkään puhtaasti valmiiden briefien toteutuksesta, tiedän markkinoinnin kumppanuuskasvien löytäneen toisensa. Sitten vaan juurtumaan vierekkäin ja kasvamaan yhdessä!

PS. Koska kokemukseni mukaan kumppanuus syntyy aina ensisijaisesti ihmisten välille, jaankin täysin rakkaan kollegakaimani Jennin ajatukset asiakkaasta ystävänä. Käy siis lukemassa Jennin blogi Ystävä sä asiakkaitten  ja päätä, haluaisitko sinä vierellesi markkinoinnin kasvimaalle ystävän vai hännystelijän.