Turbovaihde päälle brändiuudistuksella
Uusi kirkas, huippuunsa hiottu kasvustrategia pullollaan kehityshankkeita, projekteja, toimintamalleja ja uudistuksia, jotka vievät kohti tavoitetta askel kerrallaan. Mutta entä se brändi? Tuoko se kilpailuetua? Näyttääkö ja kuulostaako se siltä miltä halutaan? Vai tuntuuko että aika ja kilpailijat ovat ajaneet ohi jo tovi sitten. Olisiko siis aika virittää myös brändiä?

Mieti tilanne, jossa olet ollut samalla lähtöviivalla muiden osanottajien kanssa, liikennevaloissa, työhaastattelussa, kilpailutuksessa tai urheilukisoissa. Ajattelet, että haluat voittaa, joten lataat itsestäsi kaiken peliin. Tiedät, että tarvitset hyvän startin, joka todennäköisesti siivittää loistosuoritukseen ja voittoon. Mietit mistä löytyisi turbovaihde, joka antaisi hieman etumatkaa.
Maaliin pääsee aina, tavalla tai toisella ja jollain aikavälillä todennäköisesti kaikki: voittajina, keskinkertaisina ja häviäjinä. Mutta miten matka maaliin sujuu? Tuntuuko se tahmealta, kestää ikuisuuden, eikä etene, vaikka kuinka puristaa kovempaa. Ja sitten on se joku, joka erottuu aina edukseen, kerää huomion ja rikkoo kaikki ennätykset. Todennäköisesti se on se, joka tekee asiat omalla hiotulla tyylillään. Näyttääkin vielä helpolta, joten olisihan tuohon samaan helposti pystynyt! Mutta miten?
”Brändi on kasvun supervoima. Se on turbovaihde, joka laitetaan silmään juuri silloin, kun tarvitsee ottaa etumatkaa kilpailijoihin.”
Susanna Nipuli, Yksikönjohtaja / Lahti, Mainostoimisto Ilme
Brändi on kasvun supervoima. Se on turbovaihde, joka laitetaan silmään juuri silloin, kun tarvitsee ottaa etumatkaa kilpailijoihin. Vaikka tosiasia on se, että ei siinä lähtöviivalla ole enää juurikaan mitään tehtävissä, mutta se mitä on tehnyt tai jättänyt tekemättä ennen sitä näkyy varmasti suorituksessa ja lopputuloksessa. Takamatkalta ei varmasti halua lähteä kukaan, vahvaan etukenoon luottaa moni, mutta mitä jos voisikin ottaa vähän etumatkaa.
Mitä siis tekisit lähtöviivalla, laitatko turbovaihteen päälle vai annatko muiden kiihdyttää ohi?
Ajankohtaiset

Hyvinvoiva työntekijä tekee hyvää koko yhteisölle
ILMEellä työntekijöiden hyvinvoinnista huolehtiminen ei ole pelkkää sanahelinää. Lue Lahden yksikönjohtaja Susanna Nipulin ajatuksia siitä, miten luovalla alalla kehitetään hyvinvoivaa työyhteisöä.
Rohkeus, joka on kasvanut jo 27 vuotta – Oskari Kariste ja ILMEen DNA
Oskari Kariste perusti Mainostoimisto Ilme Oy:n vain 18-vuotiaana vuonna 1996. Mistä rakentuu ILMEen DNA ja mitä tarkoittaa ILMEen lupaus ”Rohkeus kasvaa”? Annetaan Oskarin kertoa omin sanoin.