TevellaUudistuvaa liiketoimintaa tukeva brändi
Liiketoimintastrategian sparraaminen ja kirkastaminen sekä arvojen muotoilu toimivat tärkeänä starttina brändiuudistukselle, jonka keskeisenä tavoitteena on Tevellan johtaminen asiantuntijataloksi.
Brändiuudistukseen liittyvä työ kesti noin puoli vuotta ensimmäisestä johtoryhmän ja markkinoinnin strategiasparrista henkilöstön brändinjulkistusjuhliin. Yhteiseen matkaamme sisältyi notkea sekä osallistava prosessi, jossa kaikki positiosta riippumatta ottivat osaa brändin kehittämiseen.
Tevellan brändiuudistuksessa keinomme olivat: strategiasparri (johtoryhmä ja markkinointi), strategian kiteytys ja kuvitus, arvojen kirkastus (koko henkilöstö), visuaalinen brändiuudistus, tuoteinnovaatiot (tuoteryhmäpäälliköt) sekä erilaiset sidosryhmiä osallistavat kyselyt verkossa. Brändiuudistuksen lopputuloksena Tevellan väellä on käytössä laaja-alainen brändikäsikirja.
Osana brändiuudistusta muotoilimme Tevellan äänensävyn ja loimme pohjaa brändiä vahvistavalle viestinnälle. Yhdessä loimme rungon myös viestinnän taktiselle suunnittelulle ja toteutukselle.

Selkeillä askelmerkeillä eteenpäin
Brändiuudistuksen myötä ymmärrys yhtiön vahvuuksista, erottavista tekijöistä ja oman työn yhteydestä brändiin, on kirkastunut sisäisesti. Selkeä brändi-identiteetti luo tärkeän perustan yrityksen liiketoiminnan kehittämiselle ja markkinoinnille. Työ brändin kehittämiseksi jatkuu joka päivä – nyt aiempaa selkeämmillä askelmerkeillä, tavoitteellisesti ja tuloksellisesti.

Tevella Oy
Tevella Oy on johtava päiväkotien ja koulujen toimintavälineiden ja kalusteiden toimittaja Suomessa. Vuonna 1984 perustetun yhtiön ydintoiminnan muodostavat laadukkaat oppimis- ja kasvuympäristöjen kalusteet sekä leikki-, liikunta-, oppimis- ja opetusvälineet.
Katso myös

Peikko Group
Erilaisia betoniliitoksia ja liittopalkkeja elementti- ja paikallavalurakentamiseen valmistava Peikko on myös puuta, terästä ja betonia yhdistävän hybridirakentamisen asiantuntija ja edelläkävijä. 2022 syksyllä Peikko oli valmis lanseeraamaan hybridirakentamiseen tarkoitetun PUUCO®-tuoteperheen. Tuotelanseerauksen lisäksi hybridirakentamisen ympärille tarvittiin puoli vuotta kestävä kampanja, joka samalla toimisi lähtölaukauksena jatkuvaan tekemiseen aihepiirin ympärillä.
XAMK
Tammikuun 2017 alussa toimintansa aloittanut Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK on alusta saakka tehnyt Suomen korkeakoulukentällä erottuvaa markkinointia. Brändilupaus ja kattoviesti ”Tunne huominen” ja tukiviesti ”Kampuksena koko maailma” olivat iskostuneet Xamkin ensimmäisten vuosien aikana vahvasti eri kohderyhmien tietoisuuteen. Koska koulutusalalla ajassa kiinni ja sen edellä pysyminen on elinehto, lähdettiin Xamkin viestinnällistä identiteettiä päivittämään 2020 lopussa vastaamaan päivittynyttä strategiaa ja uusia, tunnistettuja tarpeita.