Siirry pääsisältöön

TeknowareTeknowaren brändifilmi

Valaistus koetaan usein itsestäänselvänä asiana, jota pysähdytään miettimään lähinnä lampunvaihdon yhteydessä. Harva pohtii vaikkapa turvavalaistuksen merkitystä ennen kuin hätä on jo käsillä. Teknowaren maailmassa valon merkitys ja sen mahdollisuudet ovat toiminnan keskiössä, ja kaikki tekeminen kiteytyy yrityksen Let there be confidence -lupaukseen.

Suunnittelimme ja käsikirjoitimme Teknowarelle ihmislähtöisen ja tarinallisen brändifilmin. Filmi kertoo luovalla tavalla, romanttisen tarinan muodossa, mitä Teknoware tekee ja kuinka yrityksen ajoneuvoihin ja turvallisuuteen liittyvät valaistusratkaisut näkyvät ihmisten arjessa. Samalla filmi viestii Teknowaren asemasta luotettavana ja osaavana valaistuksen asiantuntijana, tekijänä ja toteuttajana.

Mitä teimme?

  • Ideointi ja suunnittelu
  • Videon synopsis
  • Käsikirjoitus
  • Kuvausvalvonta
  • Making of -materiaalin tuotanto
  • Still-kuvaus
  • Projektinjohto
  • Alihankintayhteydet

Brändifilmillä tavoitettiin Teknowarelle tärkein kohderyhmä

Tunteisiin vetoavalla ja mieleenpainuvalla otteellaan filmi erottuu alan kilpailijoista. Se keskittyy ennemmin mielikuvien luomiseen ja tunnereaktioiden aikaansaamiseen, kuin itse yrityksen ja sen tuotteiden esittelyyn. Yrityksen tuotteet toimivat tarinan tukena ja tunnelmanluojana, ihmisten ja tarinan loistaessa valokeilassa.

Brändifilmillä tavoitettiin Teknowarelle tärkein kohderyhmä ja tämä on näkynyt myös positiivisena kehityksenä uusissa rekrytoinneissa sekä sisäisesti työntekijöiden keskuudessa ylpeydestä omaa työnantajaa kohtaan.

Briiffi filmille oli tehdä tunteita herättävä, kiinnostava ja teolliselle alalle kilpailijoista erottuva tarina, joka on kuitenkin tunnistettavissa teknowarelaiseksi. Tarinassa ei haluttu nostaa esille tuotteita tai muutakaan toimintaa vaan keskiössä piti olla hyvänmielen tarina. Ilmeen ehdotus filmistä vastasi täysin briiffiin, joten ehdotuksen pohjalta oli helppo lähteä tekemään lopullista toteutusta.

Tarkoituksena oli kasvattaa Teknowaren tunnettuutta ja parantaa positiivista brändimielikuvaa niin oman henkilöstön keskuudessa kuin asiakkaiden ja potentiaalisten uusien teknowarelaisten silmissä. Juha Jukakoski

Juha Jukakoski, markkinointipäällikkö, Teknoware

Teknoware

Teknoware on ajoneuvo- ja turvavalaistuksen johtava valmistaja, jonka liikevaihto on yli 64 miljoonaa euroa. 400 teknowarelaista työskentelee kuudessa eri maassa, ja yrityksen pääkonttori ja suurimmat tuotantolaitokset sijaitsevat Lahdessa. Teknoware on osa Teknopower-konsernia.