Siirry pääsisältöön

Teerenpelin uudistuneet verkkosivutMakuja, elämyksiä ja selkeyttä – Teerenpelin uusi verkkosivusto yhdistää panimon, ravintolat ja verkkokaupan yhtenäiseksi brändielämykseksi

Teerenpelin verkkosivujen uudistusprojekti startattiin syksyllä 2024. Teerenpelin kasvava, eloisa brändi tarvitsi tuekseen alustan, joka mukautuu tuleviin myyntimahdollisuuksiin, heijastaa heidän rohkeaa toimintatapaansa ja palvelee asiakkaita saumattomasti eri kosketuspisteissä.

Teerenpelin toiveena oli selkeä ja visuaalisesti näyttävä, helppokäyttöiseksi rakennettu verkkosivusto, jossa verkkokauppa toimii luontevasti osana kokonaisuutta. Tavoitteena oli myös yhdistää monien yksittäisten ravintoloiden ja panimon tiedot loogisesti osaksi Teerenpeli-brändin sivua. ILME toteutti Teerenpelille ratkaisun, joka palvelee yrityksen sekä nykyisiä että tulevia tarpeita.

Ratkaisu

Yhteistyö aloitettiin kyselyllä, jossa kartoitettiin Teerenpelin tärkeimmät kohderyhmät, kilpailutekijät ja uusien verkkosivujen tavoitteet. Lisäksi selvitimme kevyesti Teerenpelin asiakkaiden ostopolkujen eri vaiheet. Näin saimme vahvan pohjan sivuston sisällön, rakenteen ja käyttöliittymän suunnittelulle. Tämän jälkeen laadittiin sisältöhierarkia ja tekninen määrittely.

Loimme sivustolle raikkaan ja monipuolisen visuaalisen ilmeen, joka tuo esiin Teerenpelin rohkean, rempseän tyylin ja korostaa tuotteiden laadukasta, herkullista makumaailmaa. Myös verkkosivun helppokäyttöisyyteen ja selkeyteen eri päätelaitteille panostettiin vahvasti.

Verkkokauppaan toteutimme mm. modernit tuotesuodattimet, tuotekohtaisesti mukautuvat toimitustavat ja ikärajavahvistus. Sivusto toteutettiin monikielisesti – tämä toiminnallisuus ulottuu normaaleista sisältösivuista kaikkiin verkkokaupan toiminnallisuuksiin. Kehitys tehtiin ensin ILMEen palvelimilla ja julkaistiin asiakkaan uudessa ympäristössä.

Suunnittelimme ja toteutimme sivustolle myös uudet tekstit. Vanhan nettisivun tekstejä elävöitettiin, tiivistettiin ja järjesteltiin uudelleen sivuston uuden rakenteen ja brändin vahvistamisen tueksi. Teksteissä yhdistyvät Teerenpelin brändille ominainen leikkisyys, vankka kokemus ja intohimo erinomaisuuteen.

Lopputuloksena syntyi verkkosivusto, joka yhdistää visuaalisesti vahvan ilmeen ja tarinallisen sisällön – aivan Teerenpelin näköinen kokonaisuus.

Teerenpeli on iloinen, värikäs ja tulevaisuuteen suuntaava brändi – halusimme, että myös uudet verkkosivumme heijastavat tätä henkeä. Lisäksi tavoitteenamme oli rakentaa toimiva ja skaalautuva verkkokauppa, jotta olemme valmiita alkoholin etämyynnin mahdollistaviin lakimuutoksiin. Ilmeen tiimi tarttui haasteeseen innolla ja ymmärsi nopeasti visiomme. Lopputuloksena syntyi verkkosivusto, joka yhdistää visuaalisesti vahvan ilmeen ja tarinallisen sisällön – aivan Teerenpelin näköinen kokonaisuus.

Milla Halonen, Markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija, Teerenpeli

Teerenpelin intohimo elämyksellistä palvelua ja heidän tuotteitaan kohtaan näkyy kaikessa tekemisessä. Uudistus huomioi laajan kokonaisuuden: liiketoiminta-alueet, verkkokaupan, lainsäädännön ja käyttäjien odotukset. Halusimme rakentaa asiakaslähtöisen sivuston joka on Teerenpelin brändin arvoinen. Avoin ja aktiivinen dialogi asiakkaan kanssa mahdollisti optimaalisten, asiakaslähtöisten ratkaisujen löytymisen.

– Laura Kääpä, Sisältöstrategi

Teerenpeli

Teerenpeli on vuonna 1994 Lahdessa perustettu perheomisteinen panimo-, tislaamo- ja ravintolaketju, jonka toiminta perustuu vahvasti käsityöläisyyteen, kotimaisiin raaka-aineisiin ja elämykselliseen asiakaskokemukseen. Nykyisin Teerenpelillä on ravintoloita useilla paikkakunnilla ympäri Suomen. Teerenpelin panimo ja tislaamo valmistavat käsityönä, omin reseptein laajan valikoiman tuotteita, kuten oluita, siidereitä, lonkeroita, viskejä ja ginejä. Lisäksi yritys tarjoaa vierailukeskuksessa mahdollisuuden tutustua tuotantoon ja osallistua tasting-tilaisuuksiin.