
StalatubeErottuva B2B-brändi syntyi rakkaudesta rosteriin
Lahtelainen teräsputkia, I-palkkeja, komponentteja ja profiileja valmistava perheyritys Stalatube oli vuonna 2019 tilanteessa, jossa yrityksellä oli useita tarpeita, joihin kaivattiin markkinointiviestinnän näkemystä ja strategisen suunnittelun tukea. Kommunikoitavia asioita olivat mm. uuden strategian jalkauttaminen, uuden Puolan tehtaan avaaminen ja Stalatuben vastuullisuusteot. Lisäksi Stalatuben brändiä ja työnantajamielikuvaa tahdottiin kehittää tukemaan kasvavaa rekrytointitarvetta.

Ratkaisu
Alkukeskustelujen jälkeen pidimme Stalatubelle tarinatyöpajan, johon osallistui yrityksen työntekijöitä kaikista eri toimenkuvista. Työpajan tarkoitus oli ymmärtää Stalatuben yrityskulttuuria luita ja ytimiä myöten. Työpajan tärkein löydös oli se, kuinka ylpeitä yrityksen työntekijät ovat omasta työnantajastaan ja erityisesti alasta ja tuotteesta, jonka parissa he työskentelevät. Tästä kaikesta syntyi ”Stainless revolution” -konsepti, joka ilmentää sekä rakkautta ruostumattomaan teräkseen, vallankumouksellista vastuullisuutta että tekemisen tinkimättömyyttä.


Mitä teimme
- Stainless revolution -brändikonsepti
- We are the strength -työnantajakonsepti
- Bränditarina
- Äänensävyohjeistus
- Pää- ja tukiviestit
- Brändikuvat ja kaikki kuvatasot huomioiva kuvakonsepti
- Brändivideo
- ”Stainless revolutionaries” -työntekijähaastattelut ja -videot
- Verkkosisällöt vastuullisuudesta ja yrityskulttuurista
- Lanseeraussuunnitelma uudelle konseptille


Stalatuben Stainless revolution -konseptissa ehdottomasti parasta oli se, että se kumpusi stalatubelaisten aidosta innosta ja lämmöstä rosteria kohtaan. Mitään eri tarvinnut erikseen keksiä, vaan kaikki tekemisen ainekset olivat läsnä yrityksen työntekijöissä. Kun muutkin puitteet ja luottamus olivat kunnossa, konseptin eri ilmentymiä kuten bränditarinaa, videoita ja sisältöjä oli ilo ideoida ja toteuttaa.
Anna Valkonen, Luova strategi, ILME
Stainless revolution -konsepti on jatkanut elämäänsä niin visuaalisesti kuin viestinnällisestikin.
Stainless revolution -konsepti on jatkanut elämäänsä niin visuaalisesti kuin viestinnällisestikin. Konseptin alla on helppoa kertoa niin Stalatubella työskentelystä, Stalatuben tuotteista kuin vastuullisuudesta ja ympäristöystävällisyydestäkin. Näyttävä visuaalinen ilme on näkynyt alan julkaisuissa ja herättänyt rohkeudellaan positiivista huomiota.
Katso myös

Teerenpeli
Teerenpelin verkkosivujen uudistusprojekti startattiin syksyllä 2024. Teerenpelin kasvava, eloisa brändi tarvitsi tuekseen alustan, joka mukautuu tuleviin myyntimahdollisuuksiin, heijastaa heidän rohkeaa toimintatapaansa ja palvelee asiakkaita saumattomasti eri kosketuspisteissä.
PTY ry – Muovikassien kulutuksen vähentäminen
Vuonna 2023 suomalaiset ostivat noin 344 miljoonaa muovikassia eli yli 61 kassia henkilöä kohti. EU:n lainsäädäntö edellyttää mailta toimia kassikulutuksen pysyväksi vähentämiseksi. Päivittäistavarakaupan ja ympäristöministeriön yhteisen viestintäkampanjan tavoitteena on vähentää kaupasta ostettujen kertakäyttöisten muovikassien kulutusta.