Scandic HotelsPitkäaikaista brändiasiantuntijuutta ja markkinointiviestinnän kumppanuutta
Ilme on Scandic-hotelliketjun pitkäaikainen markkinointiviestinnän kumppani. Vuosituhannen vaihteessa aloittamamme taipaleen varrella olemme suunnitelleet ja toteuttaneet jatkuvassa yhteistyössä valtavan määrän Scandic-ketjun markkinointimateriaaleja sekä ruoka- että majoituspuolelle. Kahdenkymmenen vuoden mahduttaminen yhteen referenssiin voisi tuntua mahdottomalta tehtävältä, mutta olemme täällä tarttuaksemme haasteisiin.


Yhteisen matkan aikana olemme tehneet Scandic-ketjun ravintolamarkkinointiin muun muassa ravintolalanseerauksia, logosuunnittelua, ruokalistasuunnittelua sekä kokous- ja juhlapalvelujen markkinointimateriaaleja.
Olimme uudelleenbrändäyksen pääyhteistyökumppani 2017-2018 tapahtuneessa yrityskaupassa, jossa Restel-ketjun hotellit siirtyivät osaksi Scandicia.
Majoituspuolella olemme suunnitelleet ja toteuttaneet erilaisia kampanjamateriaaleja, uusien hotellien lanseerausmateriaaleja, julisteita, opasteita, esitteitä, roll up -mainoksia ja ulkomainoksia.
Olemme toteuttaneet myös Scandic-ketjun messukokonaisuuksia, digimarkkinointia, radiomaintontaa ja lehti-ilmoituksia sekä valtakunnallisella että paikallisella tasolla. Toimimme suorassa yhteistyössä sekä Scandic-ketjun että ketjun hotellien kanssa, joille suunnittelemme mm. paikallisia markkinoinnin toimenpiteitä.



Onnistumiset
Pitkän yhteisen tekemisen ansiosta olemme vakiinnuttaneet asemamme asiakkaan brändin asiantuntijoina ja luottotekijöinä.
Oma Scandic-matkani on jatkunut vuoden 2008 tammikuusta saakka, jolloin aloitin työt Ilmeellä projektipäällikkönä. Pitkän yhteistyön myötä Scandic-ketju on tullut tutuksi, ja hienoja muistoja on kertynyt monien eri ammattilaisten kanssa työskentelystä. Hotelli- ja ravintolapuolella ihmiset ovat mukavia ja mutkattomia, ja asiat etenevät vauhdikkaasti.
Työmme on ollut alusta saakka monipuolista, yltäen ravintolalogojen suunnittelusta ja suuritöisistä hotellilanseerauksista yksittäisiin ilmoituksiin ja ravintoloiden aamiaiskyltteihin. Teemme paljon asioita pääkonttorin markkinointitiimin kanssa, mutta meillä on hyvät ja avoimet yhteydet myös itse hotelleihin.
Vaikka Scandic on vakaassa asemassa Pohjoismaiden suurimpana hotelliketjuna, niin sen brändiä, toimintaa ja palveluita kehitetään koko ajan, uusia hotelleja avaten, vanhoja remontoiden ja aina ajan hermolla pysyen. Se tuo jatkuvuutta ja aina uutta kiinnostavuutta myös meidän työhömme.
Miia Rantalainen, Asiakkuuspäällikkö, ILME

Scandic
Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, jolla on toiminnassa tai kehitteillä yli 280 hotellia ja 57 000 huonetta 6 eri maassa.
Katso myös

XAMK
Tammikuun 2017 alussa toimintansa aloittanut Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK on alusta saakka tehnyt Suomen korkeakoulukentällä erottuvaa markkinointia. Brändilupaus ja kattoviesti ”Tunne huominen” ja tukiviesti ”Kampuksena koko maailma” olivat iskostuneet Xamkin ensimmäisten vuosien aikana vahvasti eri kohderyhmien tietoisuuteen. Koska koulutusalalla ajassa kiinni ja sen edellä pysyminen on elinehto, lähdettiin Xamkin viestinnällistä identiteettiä päivittämään 2020 lopussa vastaamaan päivittynyttä strategiaa ja uusia, tunnistettuja tarpeita.
Kalaneuvos
Kalaneuvoksen brändi kaipasi kirkastusta ja toiminta tehokkuutta. Asiakkaan haasteena oli brändin epäselvä asema markkinoilla, näkyvyyden puuttuminen ja brändin intensiteetin kasvattaminen. Samalla asiakas etsi luovaa ja idearikasta kumppania, joka toteuttaisi brändillistä markkinointia ja viestinnän kokonaisuuksia.