Siirry pääsisältöön

LoimuaLiike­toiminta­­strategiasta näkyvä brändi

Ilmeläiset loivat loimualaisten kanssa liiketoiminta­strategiaan perustuvan brändin kivijalan tyhjältä pöydältä. Brändin uudelleen luonnin myötä ymmärrys yhtiön vahvuuksista ja erottavista tekijöistä on kirkastunut. Erottuva ja selkeä brändi onkin tärkeä perusta Loimuan liiketoiminnan kehittämiselle ja markkinointi­viestinnälle.

Asian­tuntijoiden kanssa saimme lämmön elämään

Brändityö aloitettiin kahdella työpajapäivällä, joissa määrittelimme brändiposition ja tarkensimme yrityksen arvojen merkitystä. Työpajojen jälkeen loimme yritykselle perustavat määrittelyt ja tiivistimme yhdessä brändin ytimen sanoihin: Saamme lämmön elämään! Tämä ajatus näkyy kaikissa brändin ilmentymissä viestinnästä visuaalisuuteen.

Mitä teimme?

  • Arvojen, vision ja mission määrittely
  • Brändistrategian ja ilmentymien konseptointi
  • Valokuvaus ja kuvitus
  • Viestinnän suunnittelu
  • Sosiaalisen median suunnittelu ja toteutus
  • Brändin lanseeraus
  • Valikoima markkinointiviestintämateriaaleja

Brändin uudelleen luonnin myötä ymmärrys yhtiön vahvuuksista ja erottavista tekijöistä on kirkastunut

Tulokset

Uusi brändi lanseerattiin sisäisesti Loimua Areenalla marraskuussa 2019. Uusi, graafisen skandinaavinen brändi koetaan loimualaisten keskuudessa lämminhenkisenä. Brändin uudelleen luonnin myötä ymmärrys yhtiön vahvuuksista ja erottavista tekijöistä on kirkastunut.

Ulkoinen brändilanseeraus alkoi tammikuussa 2020 monin eri kanavin ja tavoin, joilla on tavoitettu hyvin Loimuan monipuolinen asiakaskunta. Erottuva ja selkeä brändi on tärkeä perusta Loimuan liiketoiminnan kehittämiselle ja markkinointiviestinnälle.

Loimuan brändi on otettu vastaan erittäin hyvin niin asiakkaidemme kuin henkilöstömme keskuudessa.

Kilpailutimme brändin rakentamisen kumppanimme ja päädyimme Ilmeeseen alustavasti jo hyvin valmiiksi mietityn ja puhuttelevan konseptin takia. Ilme oli sisäistänyt halutun strategian ja brändin rakennuspalikat jo kilpailutusvaiheessa erottuvasti. Tämän pohjalta oli nopeaa lähteä rakentamaan uutta brändiämme ja täsmentämään brändistrategiaamme.

Loimuan brändi on otettu vastaan erittäin hyvin niin asiakkaidemme kuin henkilöstömme keskuudessa. Olemme Loimuana pystyneet erottautumaan ja lanseeraamaan itsemme uudestaan, pohjana brändille toki vankka tekeminen useiden vuosien ajalta.

Yhteistyö Ilmeen kanssa on ollut koko prosessin ajan ja sen jälkeen sujuvaa, joustavaa ja asiakasta ymmärtävää. Koska koko projekti tehtiin erittäin nopealla aikataululla, oli tärkeää että pystyimme luottamaan kumppaniin 100%:sti ja Ilme onnistui tässä täydellisesti.

Hanna Sauroja, Loimua, viestintäpäällikkö

Loimua

Loimua Oy (ent. Elenia Lämpö Oy) tuottaa kaukolämpöä ja sähköä sekä myy ja jakelee kaukolämpöä ja maakaasua. Loimuan toiminta-aluetta ovat Häme, Keski-Suomi ja Pohjois-Pohjanmaa. Loimua on toiseksi suurin yksityinen kaukolämmön myyjä. Loimua tuottaa kaukolämpöä pääasiassa biopolttoaineilla kuten puuhakkeella.