
LeanwareSomeauditoinnista somekuninkuuteen
Kilpailukyvyn kehittämisen asiantuntija- ja ohjelmistotalo Leanwarella oli kunnianhimoinen tavoite: he halusivat oman alansa somekuninkaiksi. Lähdimme yhdessä kokoamaan somestrategiaa, jonka päämääränä oli luoda tavoitteellista ja pitkäjänteistä somenäkyvyyttä liiketoiminnan tueksi. Strategiassa tehtyjen linjausten pohjalta aloitimme somesisältöjen tuotannon sekä monikanavaisen somemainonnan. Vuoden aikana asiakkaan somenäkyvyys kasvoi yli 500 prosenttia ja somesta verkkosivuille tuleva liikenne kuusinkertaistui. Osana yhteistyötämme rakentui ketterä ja tehokas someprosessi.

Ymmärrys
Leanware halusi lisätä somessaan strategista otetta, suunnitelmallisuutta sekä vauhtia sometuotantoonsa monipuolisemmilla somesisällöillä. Sometekemisen tavoitteena oli brändin kirkastaminen ja liiketoiminnan kannalta kiinnostavien asiakkaiden tavoittaminen oikeissa somekanavissa.
Lähdimme yhdessä luomaan ketterää someprosessia. Tavoitteena oli rakentaa yhteistyöstämme mahdollisimman jouhevaa ja asiakasta vähän kuormittavaa kevyiden hyväksymisprosessien avulla.
Oivallus
Somestrategia alkoi somekanavien auditoinnilla, jonka avulla saimme kokonaiskuvan lähtötilanteesta. Auditoinnin ja työpajan pohjalta rakensimme somestrategian, joka antoi suunnan ja strukturoidut teemat jatkuvalle sometekemiselle.
Perustan ollessa kunnossa aloitimme tehokkaan sometuotannon: tuotimme 20 tavoitteellista orgaanista julkaisua kuukausittain Facebookiin ja LinkedIin. Tehostimme näkyvyyttä suunnitelmallisella jatkuvalla mainonnalla. Seurasimme julkaisujen toimivuutta kuukausittain ja kehitimme sisältöjä someanalyysien pohjalta.
Toteutus
Loimme yhteistyön aikana toimivan ketterän someprosessin, jota asiakas pystyi myös itse hyödyntämään.
Asiakkaan kanaviin tuli eloa. Facebookin ja LinkedInin näyttökerrat kasvoivat vuoden aikana 1600 % ja molempien kanavien seuraajamäärä kasvoi yli 10 prosenttia. Leanwaren tekemistä julkaisuista tuli tunnistettavia niin visuaalisuuden kuin tone of voicen osalta. Nykyiset ja uudet potentiaaliset asiakkaat huomasivat Leanwaren somenäkyvyyden kasvun.


Mitä teimme?
- Someauditointi
- Somestrategia
- Somen visuaalisuuden sekä sisältöjen konseptointi
- Kuukausittainen sisältö- sekä julkaisusuunnitelma (Facebook, Linkedin)
- Sisällöntuotanto (Facebook, LinkedIn)
- Jatkuva mainonta (Facebook, LinkedIn)
- Tulosten kuukausittainen raportointi, analysointi ja kehittäminen

Sitkeydellä ja ammattitaidolla saatiin ISOJA asioita aikaiseksi.
Koko tiimille <3 sitkeydellä ja ammattitaidolla me saatiin ISOJA asioita aikaiseksi viime vuonna.
Anna-Leena Somppi, Marketing Manager, Leanware
Tekemisen meininki ja hyvä fiilis kun kohtaavat, niin priimaa pukkaa.
Olen kovasti nauttinut yhteisistä projekteistamme ja palavereistamme – tekemisen meininki ja hyvä fiilis kun kohtaavat, niin priimaa pukkaa.
Mira Sohlman, Chief Development Officer, Leanware
Leanware on kilpailukyvyn kehittämisen asiantuntija- ja ohjelmistotalo.
Leanware
Leanware on kilpailukyvyn kehittämisen asiantuntija- ja ohjelmistotalo. Yritys tehostaa asiakkaidensa toimintaa leanaamalla prosesseja sekä toimittamalla operatiivista toimintaa ohjaavia älykkäitä ohjelmistoratkaisuita. Ohjelmistoja hyödynnetään tuotannon, toimitusketjun ja sisälogistiikan digitalisointiin sekä datan analysointiin ja tiedolla johtamiseen.
Leanware.fiKatso myös

Lahden Historiallinen museo
Kesällä 2024 Lahden Historiallisen museon puistossa kuhisi. Kauan odotettu, 100-vuotiasta kokoelmaansa juhlivan museon avaus kiinnosti kulttuuriväkeä, kaupunkilaisia, vierailijoita ja asianharrastajia. Useita vuosia kestäneiden kunnostustöiden jälkeen Lahden Historiallinen museo avasi vihdoin ovensa. Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran, ja siksi Lahden Historiallinen museo valitsi kumppanikseen ILMEen.
PTY ry Ikärajavalvonnan kampanja
Päivittäistavarakauppa PTY ry:n tavoitteena on viestiä ikärajavalvonnasta kannustavasti ja yhteistä vastuuta korostamalla. ILME suunnitteli ikärajavalvonnan tärkeydestä muistuttavan valtakunnallisen kampanjan, jonka keulakuvana toimii artisti Lxandra.