Siirry pääsisältöön

LeanwareSome­auditoinnista some­kuninkuuteen

Kilpailukyvyn kehittämisen asiantuntija- ja ohjelmistotalo Leanwarella oli kunnianhimoinen tavoite: he halusivat oman alansa somekuninkaiksi. Lähdimme yhdessä kokoamaan somestrategiaa, jonka päämääränä oli luoda tavoitteellista ja pitkäjänteistä somenäkyvyyttä liiketoiminnan tueksi. Strategiassa tehtyjen linjausten pohjalta aloitimme somesisältöjen tuotannon sekä monikanavaisen somemainonnan. Vuoden aikana asiakkaan somenäkyvyys kasvoi yli 500 prosenttia ja somesta verkkosivuille tuleva liikenne kuusinkertaistui. Osana yhteistyötämme rakentui ketterä ja tehokas someprosessi.

Ymmärrys

Leanware halusi lisätä somessaan strategista otetta, suunnitelmallisuutta sekä vauhtia sometuotantoonsa monipuolisemmilla somesisällöillä. Sometekemisen tavoitteena oli brändin kirkastaminen ja liiketoiminnan kannalta kiinnostavien asiakkaiden tavoittaminen oikeissa somekanavissa.

Lähdimme yhdessä luomaan ketterää someprosessia. Tavoitteena oli rakentaa yhteistyöstämme mahdollisimman jouhevaa ja asiakasta vähän kuormittavaa kevyiden hyväksymisprosessien avulla.

Oivallus

Somestrategia alkoi somekanavien auditoinnilla, jonka avulla saimme kokonaiskuvan lähtötilanteesta. Auditoinnin ja työpajan pohjalta rakensimme somestrategian, joka antoi suunnan ja strukturoidut teemat jatkuvalle sometekemiselle.

Perustan ollessa kunnossa aloitimme tehokkaan sometuotannon: tuotimme 20 tavoitteellista orgaanista julkaisua kuukausittain Facebookiin ja LinkedIin. Tehostimme näkyvyyttä suunnitelmallisella jatkuvalla mainonnalla. Seurasimme julkaisujen toimivuutta kuukausittain ja kehitimme sisältöjä someanalyysien pohjalta.

Toteutus

Loimme yhteistyön aikana toimivan ketterän someprosessin, jota asiakas pystyi myös itse hyödyntämään.

Asiakkaan kanaviin tuli eloa. Facebookin ja LinkedInin näyttökerrat kasvoivat vuoden aikana 1600 % ja molempien kanavien seuraajamäärä kasvoi yli 10 prosenttia. Leanwaren tekemistä julkaisuista tuli tunnistettavia niin visuaalisuuden kuin tone of voicen osalta. Nykyiset ja uudet potentiaaliset asiakkaat huomasivat Leanwaren somenäkyvyyden kasvun.

Mitä teimme?

  • Someauditointi
  • Somestrategia
  • Somen visuaalisuuden sekä sisältöjen konseptointi
  • Kuukausittainen sisältö- sekä julkaisusuunnitelma (Facebook, Linkedin)
  • Sisällöntuotanto (Facebook, LinkedIn)
  • Jatkuva mainonta (Facebook, LinkedIn)
  • Tulosten kuukausittainen raportointi, analysointi ja kehittäminen

Sitkeydellä ja ammattitaidolla saatiin ISOJA asioita aikaiseksi.

Koko tiimille <3 sitkeydellä ja ammattitaidolla me saatiin ISOJA asioita aikaiseksi viime vuonna.

Anna-Leena Somppi, Marketing Manager, Leanware

Tekemisen meininki ja hyvä fiilis kun kohtaavat, niin priimaa pukkaa.

Olen kovasti nauttinut yhteisistä projekteistamme ja palavereistamme – tekemisen meininki ja hyvä fiilis kun kohtaavat, niin priimaa pukkaa.

Mira Sohlman, Chief Development Officer, Leanware

Leanware on kilpailukyvyn kehittämisen asiantuntija- ja ohjelmistotalo.

Leanware

Leanware on kilpailukyvyn kehittämisen asiantuntija- ja ohjelmistotalo. Yritys tehostaa asiakkaidensa toimintaa leanaamalla prosesseja sekä toimittamalla operatiivista toimintaa ohjaavia älykkäitä ohjelmistoratkaisuita. Ohjelmistoja hyödynnetään tuotannon, toimitusketjun ja sisälogistiikan digitalisointiin sekä datan analysointiin ja tiedolla johtamiseen.

Leanware.fi