![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2021/01/kuninkuusravit_referenssikuvat2.jpg)
KuninkuusravitUudistettu brändi ja elämyksellinen tapahtumakonsepti
Perinteikkäät Kuninkuusravit keräävät ravikansaa ja hevosharrastajia vuosittain eri paikkakunnilla järjestettävään suurtapahtumaan. Kuninkuusravien vuosittain muuttuvien tapahtumailmeen ja pääviestien tilalle laadittiin yhtenäinen brändi ja ilme, josta myös hevosurheiluun perehtymättömätkin tunnistaisivat ja muistaisivat tapahtuman vähintään kolmen seuraavan vuoden aikana.
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2021/01/kuninkuusravit_referenssikuvat4.jpg)
Asiakkaan kanssa yhteisesti toteutetun kohderyhmäanalyysin sekä työpajan kautta määritimme uusia Kuninkuusravien vierailijaryhmiä. Rakensimme uuden yhtenäisen Kuninkuusravien brändin, jota käytetään vähintään kolmessa tapahtumassa: 2019 Lahdessa, 2020 Seinäjoella ja 2021 Forssassa.
Brändityöhön kuului olennaisesti visuaalisen ilmeen uudistus sekä pääviestien, käytettävän sanaston että tone-of-voicen määrittäminen. Visuaalinen konsepti konkretisoitui jo Lahden tapahtuman ennakkomarkkinointimateriaaleiksi aina verkkopalvelu-uudistuksesta merchandise-tuotteisiin.
Lisäksi loimme Lahden Kuninkuusraveihin tapahtumakonseptin, joka tuo yhteen ravitapahtuman elämyksellisyyden ja viihteelliset elementit muun muassa iltajuhlassa esiintyvien kotimaisten tähtiartistie kautta. Kuninkuusravien uutta, elämyksellistä tapahtumakonseptia ideoimme laajasti aina eri tapahtuma-alueiden ohjelmistosta tapahtuman yleistunnelmaan saakka.
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2021/01/kuninkuusravit_referenssikuvat8.jpg)
Kiitetty tapahtumabrändi
Yhteistyössä tapahtumaorganisaation sekä lähivuosien ravijärjestäjien kanssa olemme luoneet vähintään kolme vuotta kestävän tapahtumabrändin Kuninkuusraveille. Brändiuudistus on kerännyt tapahtuman sidosryhmiltä ja aktiivisilta kävijöiltä positiivista palautetta.
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2021/01/kuninkuusravit_referenssikuvat11.jpg)
Kuninkuusravit
Kuninkuusravit on Suomen raviurheilun tunnetuin brändi, joka kerää vuosittain heinä-elokuun vaihteessa järjestettävään tapahtumaviikonloppuun reilun 50 000 hengen yleisön elämään mukana hevosten mitellessä paremmuudesta ravilähdöissä.
Katso myös
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2024/07/Hero-1920x1080_3-1024x576.jpg)
Danfoss Power Solutions divisioonan identiteetti
Danfoss Power Solutions valmistaa mm. avoimen piirin pumppuja, patruunaventtiilejä, hydraulisia integroituja virtapiirejä (HIC) sekä erilaisia ohjaimia ja näyttöjä yhden neljäksi liiketoimintayksiköksi jakautuvan divisioonan alla. Tavoitteemme oli luoda yhteinen viestinnällinen ja visuaalinen identiteetti divisioonalle, jonka liiketoimintayksiköiden tuotteet ja tavoitteet poikkeavat toisistaan.![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2024/06/Kesakampanja_2024_Kalaneuvos_paakuva-1-1024x576.jpg)
Kalaneuvos kesäkampanja 2024
Kesä on elintarvikemarkkinoinnin kulta-aikaa. Jotta kotimainen kala-alan suunnannäyttäjä erottautuisi tästä hyvin taktisesta ja tuotekeskeisestä mainonnasta, Kalaneuvoksen vuoden 2024 kesäkampanjaa lähdettiin rakentamaan tunteisiin vetoavan kampanjavideon ympärille.![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2024/06/Danfoss-Orbital-motors-Hero-1-1920x1080-1-1024x576.jpg)