
KuninkuusravitUudistettu brändi ja elämyksellinen tapahtumakonsepti
Perinteikkäät Kuninkuusravit keräävät ravikansaa ja hevosharrastajia vuosittain eri paikkakunnilla järjestettävään suurtapahtumaan. Kuninkuusravien vuosittain muuttuvien tapahtumailmeen ja pääviestien tilalle laadittiin yhtenäinen brändi ja ilme, josta myös hevosurheiluun perehtymättömätkin tunnistaisivat ja muistaisivat tapahtuman vähintään kolmen seuraavan vuoden aikana.

Asiakkaan kanssa yhteisesti toteutetun kohderyhmäanalyysin sekä työpajan kautta määritimme uusia Kuninkuusravien vierailijaryhmiä. Rakensimme uuden yhtenäisen Kuninkuusravien brändin, jota käytetään vähintään kolmessa tapahtumassa: 2019 Lahdessa, 2020 Seinäjoella ja 2021 Forssassa.
Brändityöhön kuului olennaisesti visuaalisen ilmeen uudistus sekä pääviestien, käytettävän sanaston että tone-of-voicen määrittäminen. Visuaalinen konsepti konkretisoitui jo Lahden tapahtuman ennakkomarkkinointimateriaaleiksi aina verkkopalvelu-uudistuksesta merchandise-tuotteisiin.
Lisäksi loimme Lahden Kuninkuusraveihin tapahtumakonseptin, joka tuo yhteen ravitapahtuman elämyksellisyyden ja viihteelliset elementit muun muassa iltajuhlassa esiintyvien kotimaisten tähtiartistie kautta. Kuninkuusravien uutta, elämyksellistä tapahtumakonseptia ideoimme laajasti aina eri tapahtuma-alueiden ohjelmistosta tapahtuman yleistunnelmaan saakka.

Kiitetty tapahtumabrändi
Yhteistyössä tapahtumaorganisaation sekä lähivuosien ravijärjestäjien kanssa olemme luoneet vähintään kolme vuotta kestävän tapahtumabrändin Kuninkuusraveille. Brändiuudistus on kerännyt tapahtuman sidosryhmiltä ja aktiivisilta kävijöiltä positiivista palautetta.

Kuninkuusravit
Kuninkuusravit on Suomen raviurheilun tunnetuin brändi, joka kerää vuosittain heinä-elokuun vaihteessa järjestettävään tapahtumaviikonloppuun reilun 50 000 hengen yleisön elämään mukana hevosten mitellessä paremmuudesta ravilähdöissä.
Katso myös

Valtra
Traktorivalmistaja Valtra lanseerasi syksyllä 2022 uuden Q-mallisarjan. 230-305 HV -luokkaan sijoittuva Q-sarja oli merkittävä lanseeraus ja pitkään odotettu uutuus täydentämään Valtran mallisarjojen perheen. ILMEen tehtävä oli miettiä mallisarjalle lanseerauskonsepti, joka toisi esiin Q-sarjan vahvuudet voimakkaalla, suoraviivaisella ja mieleen jäävällä tavalla.
YH Kodit
Tärkeiden tietojen oikea-aikainen ja houkutteleva levittäminen eri kohderyhmille on välillä haastavaa. YH Kodit ja ILME keksivät ratkaisuksi rakentaa sisältömarkkinointikokonaisuuden, joka sisälsi kolme tiivistä opasta sekä uusia kohderyhmiä tavoittelevan TikTok-sisältökokonaisuuden.