Siirry pääsisältöön

Newsec / eQ LiikekiinteistötKauppakeskus Kalen identiteetti, opasteiden suunnittelu ja avajaiset

Rakenteilla olevalta kauppakeskukselta puuttui nimi ja identiteetti. Arkkitehdin suunnittelema sisäilme kaipasi myös viimeistelyä opasteiden ja teippausten osalta. Avajaisten ilmeen suunnittelu tuli myös huomioida osana kokonaisuutta.

Ratkaisu

Halusimme huomioida tamperelaisen kohderyhmän vahvana osana luovaa suunnittelua. Nimi, logo ja tone-of-voice saivat inspiraation tamperelaisesta murteesta.
Moro – se on Kale vaan.

Visuaalisen identiteetin suunnittelu ammensi muotokieltä Kalevalan maailmasta, modernilla twistillä höystettynä. Selkeä ja monikäyttöinen ilme oli helppo jatkojalostaa eri käyttötarkoituksiin: opastemaailman suunnitteluun ja avajaisilmeeseen.

Kokonaisuuden suunnittelussa avoin kommunikaatio ja tiivis yhteys Newsecin tiimiin oli avainroolissa. Kävimme myös useamman kerran rakenteilla olevassa kauppakeskuksessa varmistamassa, että suunnittelu ja toteutus kulkevat käsi kädessä.

Mitä teimme

  • Nimen ideointi
  • Identiteetin suunnittelu & graafinen ohjeisto
  • Opasteiden ja teippausten suunnittelu ja tuotanto
  • Avajaismarkkinoinnin materiaalien suunnittelu ja tuotanto
  • Kalen 1v. synttärien materiaalien suunnittelu ja tuotanto

Kalen avaus yhteistyössä Ilmeen kanssa sujui mutkattomasti, ja olimme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen.

Kalen avaus yhteistyössä Ilmeen kanssa sujui mutkattomasti, ja olimme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Ilme loi Kalelle tyylikkään ja humoristisen markkinointiviestinnän ilmeen, johon on oivaltavasti yhdistetty paikallisuus: tamperelainen rentous ja murre. Ihmiset Ilmeellä ovat aivan mahtavia ja heidän ammattitaitoonsa voi luottaa joka kerta.

Anumari Miettinen, markkinointipäällikkö, Newsec / eQ Liikekiinteistöt

”Kauppakeskus Kalen projekti oli kokonaisuudessaan todella mielenkiintoinen ja kädenjälkemme konkreettisesti nähtävillä. Suunnittelutyö meni osaltamme maaliin kertaheitolla. Newsecin porukan kanssa on ollut todella hauskaa ja mutkatonta tehdä yhteistyötä, meistä hioutui projektin aikana yhtenäinen tehotiimi.”

 – Riikka Saarinen, asiakkuusjohtaja, ILME

Kauppakeskuksen avajaiset sujuivat onnistuneesti ja Kalen kaupallinen ilme sai positiivista palautetta vuokralaisilta

Onnistumiset

Kauppakeskuksen avajaiset sujuivat onnistuneesti ja Kalen kaupallinen ilme sai positiivista palautetta vuokralaisilta. Kalen markkinointi ja viestintä huomattiin alueella ja kauppakeskus sai erittäin positiivisen vastaanoton asiakkaiden keskuudessa.

Newsec

Newsec vastasi Kalen kaupallisesta manageerauksesta sekä markkinoinnin johtamisesta Kalen avautuessa elokuussa 2021 Tampereen Kalevaan, uuden ratikkareitin varrelle. Kalessa palvelevat päivittäistavarakaupan ohella kodin-, terveyden- ja hyvinvoinnin erikoisliikkeet ja -palvelut sekä ravintoloita. Kauppakeskus Kalen omistaa erikoissijoitusrahasto eQ Liikekiinteistöt.