
FluzincMarkkinajohtajuuden säilyttäminen kilpailun kiristyessä
Suunnittelimme flunssan kestoa lyhentävälle Fluzincille some-vetoisen kampanjan, joka toteutettiin vuoden 2019 alussa ja uusittiin vuoden 2020 alussa. Flunssanhoitotuotteiden markkinajohtajan tavoitteena oli säilyttää asemansa uusien kilpailijoiden virratessa apteekkeihin.
Koska kilpailijatuotteiden nimet olivat melko samankaltaisia Fluzincin kanssa, halusimme tuotteen jäävän mieleen visuaalisen tunnuksensa avulla. Pakkauksissa oleva pisaramuoto otettiin keskiöön. Suunnittelimme pisaran ympärille 12 yksinkertaista, mutta oivaltavaa videospottia. Mukana oli muun muassa pisaratonttujen tanssi, matopeli sekä Space Invaders -henkeä huokuva videopelispotti.
Kampanjalle haimme näkyvyyttä Facebook- ja YouTube- sekä hakusanamainonnalla sekä keräsimme sitoutumista arvonnan avulla. Apteekkien henkilökunnalle jaettiin talveksi pisarakuosisia kaulahuiveja flunssaa ehkäisemään.

Mitä teimme
- Konseptointi ja kampanjasuunnittelu
- Videoanimaatiot
- Youtube-mainonta
- Facebook-mainonta
- SEM
- Brändituotteet
Markkinajohtajuuden säilyttäminen oivaltavalla digikampanjalla
Kampanja löysi toimivimman kohderyhmänsä terveydestä kiinnostuneista naisista, jotka hoitavat usein koko talouden apteekkiostot. Facebookissa 3 sekunnin katsontahinnaksi muodostui tehokas 0,02 €. YouTubessa videon alkuosassa pyörineen mainoksen kontaktihinnaksi tuli ainoastaan 0,00048 €. Googlessa tavoitettiin yli 93 % flunssan ja sinkin aihepiirin hauista. Fluzinc on säilyttänyt asemansa flunssanhoitotuotteiden markkinajohtajana.
Valitsimme Ilmeen kumppaniksi Fluzinc-kampanjaan, koska heidän ehdotuksensa oli lähinnä omia ajatuksiamme ja hyödynsi erittäin hyvin pakkauksen visuaalista elementtiä ja tuotteen tunnettuutta sekä muistettavuutta. Yhteistyö Ilmeen kanssa sujui hyvin ja olemme kampanjakokonaisuuteen ja tuloksiin erittäin tyytyväisiä.
Antti Pylkkänen, toimitusjohtaja, Fennogate Finland Oy
Fluzinc
Fennogate Finland Oy on uusi suomalainen yritys, joka tarjoaa korkealaatuisia tuotteita apteekeille ja terveydenhuoltoalan ammattilaisille Suomessa. Kuluttajille yritys on tuttu apteekeista löytyvästä Apteq-tuotesarjastaan, johon kuuluu lääkinnällisiä laitteita, ravintolisiä- ja vitamiineja sekä kosmeettisia tuotteita
Katso myös

Valtra
Traktorivalmistaja Valtra lanseerasi syksyllä 2022 uuden Q-mallisarjan. 230-305 HV -luokkaan sijoittuva Q-sarja oli merkittävä lanseeraus ja pitkään odotettu uutuus täydentämään Valtran mallisarjojen perheen. ILMEen tehtävä oli miettiä mallisarjalle lanseerauskonsepti, joka toisi esiin Q-sarjan vahvuudet voimakkaalla, suoraviivaisella ja mieleen jäävällä tavalla.
YH Kodit
Tärkeiden tietojen oikea-aikainen ja houkutteleva levittäminen eri kohderyhmille on välillä haastavaa. YH Kodit ja ILME keksivät ratkaisuksi rakentaa sisältömarkkinointikokonaisuuden, joka sisälsi kolme tiivistä opasta sekä uusia kohderyhmiä tavoittelevan TikTok-sisältökokonaisuuden.