ExelExel Compositesin 3D-animaatiot
Exel Composites nähdään usein vain komposiittituottajana. Yrityksen osaaminen on kuitenkin ennen kaikkea uusien ratkaisujen löytämisessä. Exelin ansiosta tuotetaan kestäviä, kevyitä ja ympäristöystävällisiä ratkaisuja eri toimialoille.
Lähdimme esittelemään Exelin osaamista 3D-videoina, joita hyödynnetään erityisesti messuilla ja verkossa. Toteutimme kaksi videota: yleismessuvideo ja eritoten kuljetusalan toimijoille suunnattu animaatio. 3D-animoinnin vahvuus on, että vaikeasti kuvattavissa olevat tuotantoprosessin vaiheet voidaan esittää ja liittää tiettyyn käyttötarkoitukseen selkeästi.
Tuotantona 3D-videot sisältävät samat vaiheet kuin muutkin videotuotannot: käsikirjoitus, kuvasuunnittelu ja -käsikirjoitus, 3D-toteutus, leikkaus ja editointi sekä äänisuunnittelu. Erikoisuutena Exelin videoissa on meidän tuottamamme, uniikki ääniraita. Soitimme, äänitimme ja miksasimme musiikin Exelille.

Mitä teimme?
- Animaatioiden käsikirjoitus
- Kuvasuunnittelu- ja käsikirjoitus
- 3D-toteutus
- Leikkaus
- Äänisuunnittelu
- Musiikin tuotanto sävellyksestä toteutukseen
Selkeämpää viestintää komposiittituotteista
Palaute on ollut kautta linjan positiivista. Videot avaavat Exelin tuotantoprosessia ja komposiittituotteiden tarjoamia mahdollisuuksia eri teollisuuden aloille selkeästi ja ymmärrettävästi.
Exel Composites
Exel Composites Oyj on Nasdaq Helsinki Oy:ssä listattu maailman johtava komposiittiteknologiayhtiö, joka suunnittelee ja valmistaa komposiittituotteita ja -ratkaisuja vaativiin sovelluksiin.
Katso myös

Peikko Group
Erilaisia betoniliitoksia ja liittopalkkeja elementti- ja paikallavalurakentamiseen valmistava Peikko on myös puuta, terästä ja betonia yhdistävän hybridirakentamisen asiantuntija ja edelläkävijä. 2022 syksyllä Peikko oli valmis lanseeraamaan hybridirakentamiseen tarkoitetun PUUCO®-tuoteperheen. Tuotelanseerauksen lisäksi hybridirakentamisen ympärille tarvittiin puoli vuotta kestävä kampanja, joka samalla toimisi lähtölaukauksena jatkuvaan tekemiseen aihepiirin ympärillä.
XAMK
Tammikuun 2017 alussa toimintansa aloittanut Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK on alusta saakka tehnyt Suomen korkeakoulukentällä erottuvaa markkinointia. Brändilupaus ja kattoviesti ”Tunne huominen” ja tukiviesti ”Kampuksena koko maailma” olivat iskostuneet Xamkin ensimmäisten vuosien aikana vahvasti eri kohderyhmien tietoisuuteen. Koska koulutusalalla ajassa kiinni ja sen edellä pysyminen on elinehto, lähdettiin Xamkin viestinnällistä identiteettiä päivittämään 2020 lopussa vastaamaan päivittynyttä strategiaa ja uusia, tunnistettuja tarpeita.