![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2023/05/doc_ilme_responsiveweb_showcasemockup_1.jpg)
DOCStrategisella brändityöllä kohti liiketoimintatavoitteita
Lähdimme DOCin brändiuudistuksessa liikkeelle strategiasparrauksella. Yhdessä saimme kirkastettua strategian ja jäsenneltyä liiketoiminnan näkökulmasta keskeisimmät elementit, kuten kohderyhmät ja heille tuotettavan arvon.
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2023/05/doc_ilme_responsiveweb_showcasemockup_1.jpg)
Paneuduimme suoraan brändin ytimeen: tarinaan, arvomaailmaan, lupaukseen sekä tapaan puhua ja viestiä. Brändin ydinajatukseksi muodostuivat DOCin asiantuntijat ja asiantuntijuus. Tämän pohjalta muotoilimme ja toteutimme DOCin arvomaailmaa, asennetta ja asiantuntijuutta viestivän brändin ja sen visuaalisuuden. Työtapana strategia- ja brändityössä oli fasilitoitu työpaja, jossa asiakkaan ja Ilmeen asiantuntijat työskentelivät tiiviissä yhteistyössä.
Toteutimme DOCin bränditarinan kohderyhmää puhuttelevana, elokuvateemaisena brändivideona. Brändiuudistusta seurasi myös DOCin verkkopalvelun uudistus. Uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli asiakaslähtöinen sisältösuunnitelma, jonka toteutimme palvelu- ja ratkaisukeskeisestä näkökulmasta tuotekeskeisyyden sijaan. Verkkosivuille toteutimme myös kuva- ja tekstisisällöt sekä kuvasimme uudet brändinmukaiset kuvat DOCin asiantuntijoista.
Uusi muotoiltu, strategian mukainen brändi ja bränditarina esiteltiin henkilöstölle keväällä 2019. Lanseeraus jatkui vaiheittain syksyn 2019 aikana, ja uusi verkkopalvelu avattiin elokuussa 2019. Seuraavaksi brändivideo sai ensi-iltansa ja upean vastaanoton verkkosivuilla ja somessa. Brändityö jatkuu arjessa tavoitteellisesti ja selkein askelin kohti tiedonhallinnan ajatus- ja markkinajohtajuutta.
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2023/05/doc_messuosasto_mockup.jpg)
Ammattimaisempi ja samaistuttavampi brändi
Brändi koetaan DOCin henkilöstön keskuudessa aiempaa helpommin samaistuttavana. Uutta brändi-ilmettä pidetään edellistä raikkaampana ja modernimpana, lisäksi brändi ja sen viestintä ovat aiempaa ammattimaisempaa ja selkeämpää. Verkkopalvelun asiakaspalaute eritoten myynnissä on ollut todella hyvää, ja totta kai kehitys verkossa jatkuu arjessa. Brändivideo saavutti verkkosivuilla ja somessa muutaman tuhat katsojaa sekä paljon positiivisia kommentteja sen laadusta ja viestistä.
Työskentely Ilmeen kanssa on ollut saumatonta, yhteistyö on ollut erinomaista ja aikataulut pitäneet kiitettävästi. Yhteistyömme tulee jatkumaan myös tulevaisuudessa.
Jonne Makkula, CEO, Digital Office Company Oy
Digital Office Company Oy
Digital Office Company eli DOC on vuonna 1996 perustettu kotimainen yritys, joka tarjoaa nykyaikaisia tiedonhallinnan ratkaisuja eri kokoisille organisaatioille. DOCin liiketoiminnan kulmakivenä on tiedonhallintapalvelut ja kokonaisvaltaiset digitoinnin ratkaisut.
Katso myös
![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2024/07/Hero-1920x1080_3-1024x576.jpg)
Danfoss Power Solutions divisioonan identiteetti
Danfoss Power Solutions valmistaa mm. avoimen piirin pumppuja, patruunaventtiilejä, hydraulisia integroituja virtapiirejä (HIC) sekä erilaisia ohjaimia ja näyttöjä yhden neljäksi liiketoimintayksiköksi jakautuvan divisioonan alla. Tavoitteemme oli luoda yhteinen viestinnällinen ja visuaalinen identiteetti divisioonalle, jonka liiketoimintayksiköiden tuotteet ja tavoitteet poikkeavat toisistaan.![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2024/06/Kesakampanja_2024_Kalaneuvos_paakuva-1-1024x576.jpg)
Kalaneuvos kesäkampanja 2024
Kesä on elintarvikemarkkinoinnin kulta-aikaa. Jotta kotimainen kala-alan suunnannäyttäjä erottautuisi tästä hyvin taktisesta ja tuotekeskeisestä mainonnasta, Kalaneuvoksen vuoden 2024 kesäkampanjaa lähdettiin rakentamaan tunteisiin vetoavan kampanjavideon ympärille.![](https://www.ilme.fi/wp-content/uploads/2024/06/Danfoss-Orbital-motors-Hero-1-1920x1080-1-1024x576.jpg)