
AhlsellUudistettu kampanjakonsepti
Ahlsellin Diilit-valikoimakampanja kaipasi uutta, kaupallisempaa potkua. Kampanjasta haluttiin saada toimiva pidemmällä aikajänteellä ja sen tuli vahvistaa Ahlsellin monipuolista valikoimamielikuvaa ja lisätä eri kategorian tuotteiden ristiinmyyntiä. Tärkeää oli myös huomioida kampanjan paikallinen räätälöinti ja helppo toteutus erikokoisissa myymälöissä.

Ideamme syntyi Ahlsellin asiantuntijuudesta teknisen tukkukaupan alalla ja eri alojen ammattilaisten mestaruudesta omassa työssään.
Lähdimme tuomaan mestarimeiningin Ahlsellin valikoimakampanjan kantavaksi teemaksi ja ammensimme mestariaiheisia elementtejä kampanjan visuaalisessa ilmeessä ja viesteissä, sopivasti huumorilla höystettynä. Näin loimme konseptin, joka kuvasti Ahlsellin kilpailuetuja: nopeutta, helppoutta ja suoraviivaista asiointia.


Mitä teimme?
- Kampanjakonsepti
- Kampanjavideot myymälään ja someen
- Kuvaukset
- Myymälämateriaalien suunnittelu
- Kuvastot
- Somemainonnan suunnittelu ja postaukset
Mestaridiilit-kampanjakonsepti onnistui yli odotusten niin kaupallisesti kuin brändiämme tukevana elementtinä.
Mestaridiilit-kampanjakonsepti onnistui yli odotusten niin kaupallisesti kuin brändiämme tukevana elementtinä. Avain onnistumiseen oli tiivis ja avoin yhteistyö Ilmeen tiimin kanssa. Toiveenamme oli konsepti, jossa nostetaan hyväntuulisesti ja hyväntahtoisesti esille asiakkaamme, toimittajamme sekä Ahlsellin oma asiantuntemus. Halusimme lisäksi, että teemasta on helppo innostua ja eikä siitä voi olla pitämättä. Ilmeen suunnittelu lähti Ahlsell strategian ja kohderyhmien ymmärtämisestä. Siten syntyi konsepti, joka on ajaton ja peilaa Ahlsell brändiä erinomaisesti
Miila Huttunen, markkinointipäällikkö, Ahlsell
Ahlsell
Ahlsell on pohjoismainen johtava tekninen tukkukauppa. Myymme tuotteita ja palveluita yrityksille ja ammattilaisille, jotka valmistavat, asentavat, rakentavat, korjaavat ja huoltavat. Laaja valikoima, asiantuntijuus ja maailmanluokan logistiikka tekevät ammattilaisen elämästä helpompaa.
Katso myös

Kalaneuvos – ohjelmayhteistyöllä potkua myyntiin
Erilaiset kalat kuuluvat suomalaiseen joulupöytään. Koska kilpailu eri brändien välillä on tiukkaa, Kalaneuvos halusi varmistaa, että kuluttajien lautasille löytävät jouluna 2024 yhä useammin heidän laadukkaat ja monipuoliset kalatuotteensa.
Kemptron Brändi-identiteetti
Kemptron syntyi Kemppi Oy:n eriyttäessä tehoelektroniikan valmistuksen omaksi yhtiökseen muusta liiketoiminnastaan. Kemptronilla on taustallaan emoyhtiön historia ja teknologiaosaaminen, joka osaltaan tukee tuoretta yritystä oman paikkansa lunastamisessa tehoelektroniikan niche-markkinassa.