Marjaanan sitoutuminen tuo asiakkaat läheisiksi ja tärkeiksi

Asiantuntijahaastattelu

Marjaanan sitoutuminen tuo asiakkaat läheisiksi ja tärkeiksi

Kokonaisuuksien ammattilainen Marjaana Jokiaho on aidosti kiinnostunut asiakkaiden liiketoiminnoista.

– Työssäni näkyy aito huolenpito asiakkuuksista. Kuuntelen ja ymmärrän asiakkaiden tarpeita, sillä olen itse toiminut brändin puolella monissa markkinointirooleissa lähes 25 vuotta. Asiakaskokemus ja pitkäjänteinen brändinrakennus tulee selkärangastani, Mainostoimisto Ilmeen asiakkuusjohtaja toteaa.

Määrätietoinen Marjaana onkin omimmillaan koordinoidessaan isoja kokonaisuuksia ja ohjatessaan suunnittelutyötä.

– Teen työtäni niin, että olen yhtä tiimiä asiakkaan kanssa.

”Minulle on tosi tärkeää sitoutuminen niin asiakkuuksiin kuin omaan yritykseenkin”
Asiakkuusjohtaja Marjaana Jokiaho

Syvällisyyttä ja sitoutumista asiakkaisiin

Digikehityksessä palvelumuotoiluakin tehnyt Marjaana pitää asiakkaan ajan tasalla verkkoprojektin eri vaiheissa.

– Säännöllinen informointi, tsekkauspisteet ja välivaiheiden vuorovaikutteiset esittelyt – näiden avulla huolehdin asiakkaista. Asiat käydään aina läpi keskustellen, asiakkuusjohtaja selventää.

Helposti innostuvalle ja heittäytyvälle Marjaanalle erityisen tärkeää on asiakkuuksiin sitoutuminen.

– Haluan kuunnella ja oppia asiakkaan tarpeista ja saada palautetta eli päästä syvälle asiakkaan brändiin sisälle. Tavoitteenani on löytää yhdessä keinoja päästä tavoitteisiin.

Markkinoinnin ammattilaisena Marjaana pystyy tukemaan asiakasta haasteiden pohdinnoissa ja verkkosivuprojektin eri vaiheissa. Tarkoituksena on auttaa isonkin organisaation järjestäytymistä projektin etenemisessä. Avoin vuoropuhelu ja asiakkaan kannustaminen ovatkin Marjaanan työn ytimessä.

Marjaanan 7 vinkkiä verkkosivuprojektin johtamiseen:

  1. Sovi selkeät aikataulut. Aikatauluta projektin vaiheet tarkasti.
  2. Sovi vastuut ja vastuuhenkilöt yksityiskohtaisesti. Näin saat resursoitua tekemiset tarkasti. Tunnista verkkosivuprojektin oleellisimmat henkilöt. Ketkä ovat mukana kommentoinnissa ja hyväksynnässä?
  3. Tee pohjatyö huolellisesti. Varaa aikaa taustakartoitukseen ja määrittelytyöpajaan.
  4. Määrittele käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät huolellisesti.
  5. Dokumentoi kaikki huolellisesti.
  6. Varaa riittävästi aikaa sisällöntuotantoon ja -syöttöön.

Marjaana Jokiaho

Asiakkuusjohtaja

040 501 3343