Scandic HotelsPitkäaikaista brändiasiantuntijuutta ja markkinointiviestinnän kumppanuutta
Ilme on Scandic-hotelliketjun pitkäaikainen markkinointiviestinnän kumppani. Vuosituhannen vaihteessa aloittamamme taipaleen varrella olemme suunnitelleet ja toteuttaneet jatkuvassa yhteistyössä valtavan määrän Scandic-ketjun markkinointimateriaaleja sekä ruoka- että majoituspuolelle. Kahdenkymmenen vuoden mahduttaminen yhteen referenssiin voisi tuntua mahdottomalta tehtävältä, mutta olemme täällä tarttuaksemme haasteisiin.


Yhteisen matkan aikana olemme tehneet Scandic-ketjun ravintolamarkkinointiin muun muassa ravintolalanseerauksia, logosuunnittelua, ruokalistasuunnittelua sekä kokous- ja juhlapalvelujen markkinointimateriaaleja.
Olimme uudelleenbrändäyksen pääyhteistyökumppani 2017-2018 tapahtuneessa yrityskaupassa, jossa Restel-ketjun hotellit siirtyivät osaksi Scandicia.
Majoituspuolella olemme suunnitelleet ja toteuttaneet erilaisia kampanjamateriaaleja, uusien hotellien lanseerausmateriaaleja, julisteita, opasteita, esitteitä, roll up -mainoksia ja ulkomainoksia.
Olemme toteuttaneet myös Scandic-ketjun messukokonaisuuksia, digimarkkinointia, radiomaintontaa ja lehti-ilmoituksia sekä valtakunnallisella että paikallisella tasolla. Toimimme suorassa yhteistyössä sekä Scandic-ketjun että ketjun hotellien kanssa, joille suunnittelemme mm. paikallisia markkinoinnin toimenpiteitä.



Onnistumiset
Pitkän yhteisen tekemisen ansiosta olemme vakiinnuttaneet asemamme asiakkaan brändin asiantuntijoina ja luottotekijöinä.
Oma Scandic-matkani on jatkunut vuoden 2008 tammikuusta saakka, jolloin aloitin työt Ilmeellä projektipäällikkönä. Pitkän yhteistyön myötä Scandic-ketju on tullut tutuksi, ja hienoja muistoja on kertynyt monien eri ammattilaisten kanssa työskentelystä. Hotelli- ja ravintolapuolella ihmiset ovat mukavia ja mutkattomia, ja asiat etenevät vauhdikkaasti.
Työmme on ollut alusta saakka monipuolista, yltäen ravintolalogojen suunnittelusta ja suuritöisistä hotellilanseerauksista yksittäisiin ilmoituksiin ja ravintoloiden aamiaiskyltteihin. Teemme paljon asioita pääkonttorin markkinointitiimin kanssa, mutta meillä on hyvät ja avoimet yhteydet myös itse hotelleihin.
Vaikka Scandic on vakaassa asemassa Pohjoismaiden suurimpana hotelliketjuna, niin sen brändiä, toimintaa ja palveluita kehitetään koko ajan, uusia hotelleja avaten, vanhoja remontoiden ja aina ajan hermolla pysyen. Se tuo jatkuvuutta ja aina uutta kiinnostavuutta myös meidän työhömme.
Miia Rantalainen, Asiakkuuspäällikkö, ILME

Scandic
Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, jolla on toiminnassa tai kehitteillä yli 280 hotellia ja 57 000 huonetta 6 eri maassa.
Katso myös

Rakennusliike Lapti
Rakennusliike Lapti halusi päivittää brändinsä tukemaan uudistettua strategiaansa. Rohkeampaa brändiä valikoitui rakentamaan ILME.
Kalaneuvos – ohjelmayhteistyöllä potkua myyntiin
Erilaiset kalat kuuluvat suomalaiseen joulupöytään. Koska kilpailu eri brändien välillä on tiukkaa, Kalaneuvos halusi varmistaa, että kuluttajien lautasille löytävät jouluna 2024 yhä useammin heidän laadukkaat ja monipuoliset kalatuotteensa.