Sosiaalinen media ja somemarkkinointi

Sosiaalinen media on yksi markkinoinnin tehokkaimmista ja mitattavimmista tavoista tavoittaa yrityksen asiakkaat. Somemarkkinointi on kehittynyt pitkälle ajoista, jolloin Facebookiin julkaistiin muutama postaus ilman suunnitelmaa tai tavoitteita. Tehokkaan, modernin ja suunnitelmallisen somemarkkinoinnin avulla yritys tavoittaa ja sitouttaa kohderyhmänsä, rakentaa brändiään sekä lisää myyntiä.

Ilme on kokenut somekumppani niin b2b- kuin b2c-markkinoinnissa kaikissa kanavissa. Kauttamme saat kaiken, mitä somemarkkinointiin tarvitset: teemme niin someauditoinnit, somestrategiat, sisältö- ja julkaisusuunnitelmat, jatkuvan sisällöntuotannon, yhteisömanageroinnin kuin mainonnan. Tavoitteiden asettamista, tulosten mittaamista sekä analytiikkaa tietenkään unohtamatta.

Me Ilmeellä teemme yrityksen somemarkkinoinnista suunnitelmallista, tavoitteellista, tehokasta ja mielenkiintoista.

Somemarkkinointi on osa liiketoimintaa

Sosiaalinen media on yksi tärkeimmistä työkaluista, jonka avulla yritykset voivat keskustella suoraan ja reaaliaikaisesti oman kohderyhmänsä kanssa. Somemarkkinointi on strategista ja mitattavaa mainontaa, joka kannattaa sitoa tiiviisti kaikkeen yrityksen tekemään markkinointiin.

Somen täysi potentiaali päästään hyödyntämään, kun eri somekanavien kohdeyleisöt tunnetaan, jokaiselle kanavalle on määritelty oma roolinsa sekä tavoitetta tukeva sisältönsä. Nappiin osuva kohderyhmiä kiinnostava sisältö lisää näkyvyyttä – niin hakukoneista aina asiakkaille asti.

Suunnitelmallinen ja tehokas somemarkkinointi alkaa järkevästä strategiasta. Fiksut ja etukäteen harkitut kanavavalinnat tukevat tavoitteellista toimintaa. Mitkä kanavat ovat yrityksen asiakkaille tärkeitä? Valittavaa riittää Metan (Instagram & Facebook), LinkedInin, TikTokin, Snapchatin, Jodelin, Pinterestin ja YouTuben välillä.

Somestrategiat ja
-suunnitelmat

Somestrategiassa kerrotaan, mitkä yrityksen somen tavoitteet ovat ja millä keinoilla ne saavutetaan. Somestrategia ja somesuunnitelmat ovat aina tarpeeseen räätälöityjä kokonaisuuksia, joissa jokaisessa käsitellään juuri yrityksen liiketoiminnan kannalta tärkeimpiä asioita.

Strategiat ja suunnitelmat linjaavat yleensä mm. somen tavoitteet ja mittarit, kohderyhmät, kanavavalinnat, tone of voicen, visuaaliset linjaukset sekä mahdolliset sisältökonseptit. Ennen somestrategian laadintaa on myös hyvä tehdä somen auditointi: mikä nykyisessä tekemisessä toimii ja mitä on syytä kehittää.

Sisällöntuotanto

Koukuttavaa tekstiä, mukaansatempaavaa videota, pysäyttävää kuvaa ja houkuttelevaa animaatiota. Somesisällöt voivat olla tätä kaikkea ja paljon muuta.

Onnistuneen somemarkkinoinnin salaisuus on kohderyhmää kutkuttavan ja kanavaa palvelevan sisällön tekeminen. Tehokkaassa sisällöntuotannossa yhdistyy kohderyhmäosaaminen, kanavien lainalaisuuksien ymmärtäminen sekä hyvä suunnittelu ja onnistumisten sekä epäonnistumisten analysointi.

Somemainonta

Somemainonnan mahdollisuudet ovat rajattomat. Mainonnalla voidaan hankkia yritykselle näkyvyyttä, lisätä sitoutumista ja vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa, kerätä liidejä tai tehdä myyntiä.

Somenmainonta sopii yritykselle kuin yritykselle, kun kanavavalinnat, mainossisällöt, optimointi ja analytiikka tehdään huolella yrityksen tavoitteet kirkkaana mielessä. Ilmeellä on osaamista ja kokemusta niin pitkäjänteisestä jatkuvasta mainonnasta kun tehokkaista lyhyistä kampanjalähdöistä.

Palveluitamme muun muassa: 

  • Some-mainonta
  • Some-strategiat 
  • Some-konseptit 
  • Sisällöntuotanto- ja suunnittelu 
  • Some-suunnitelmat 
  • Vaikuttajamarkkinointi 
  • Video-, kuva- ja graafiset-tuotannot 
  • Yhteisönhallinta 
  • Sisältökalenterit 
  • Some-kanavien kehittäminen 
  • Some-analytiikka ja mittaaminen 
  • Omien kanavien ja maksetun mainonnan synkronointi 
  • SEO-optimoitujen sisältöjen kehitys ja tuotanto 
  • Keskustelujen seuranta 
  • Kilpailijakentän some-analyysit 
  • Sisältömarkkinoinnin ja some-markkinoinnin koulutukset 
  • Sosiaalisen median trendit