Linkosuon Oat Chipsien lanseeraus

Linkosuo

Huhtikuussa 2018 lanseerattiin kaurainen uutuustuote Oat Chips kahdella makuvaihtoehdolla. Kilpailluilla sipsimarkkinoilla haettiin erottuvuutta trendikkäällä kauralla ja uppopaistoa terveellisemmällä sipsin paahtamisella. Olipa Sour Cream & Onion -maku poikkeuksellisesti sopiva vegaaneillekin.

Koska tuote on tavallisia sipsejä kevyempi, voi sitä nauttia useammin. Konseptiksi kehiteltiin ”Yksi ilo enemmän”. Kohderyhmää haettiin erityisesti 30-40-vuotiaista kaupunkilaisista naisista. Medioiksi valittiin Facebook, Instagram ja YouTube, joihin suunnittelimme viisi iloista ja yllättävää spottia. Loimme lisäksi Facebookiin ja Instagramiin paljon muutakin sisältöä aktiivista some-kokonaisuutta tukemaan.

Mitä tehtiin:

  • Kampanjan ideointi
  • Konseptisuunnittelu
  • Videoiden käsikirjoitus
  • Kuvausvalvonta
  • Valokuvaus
  • Graafinen suunnittelu
  • Sosiaalisen median konsepti ja toteutus

Oat Chipsien spotit ja muut sisällöt keräsivät somessa loistavasti, sitoutumista sitoutumisasteen ollessa varsin tasainen 4–5 %. Myymälöissä tuote pääsi hyvin esiin ja asiakkaiden ostoskoreihin.

”Oat Chipsien lanseeraus onnistui hyvin niin kaupan kuin markkinoinninkin osalta. Ilme otti somen aktiivisesti haltuun ja hauskat sisällöt tekivät kampanjasta onnistuneen kokonaisuuden tulostenkin pohjalta.”

– Janne Ruola, asiakkuusjohtaja

Linkosuo

Linkosuon Leipomo on tamperelainen perheyritys, jonka innovatiivinen tuotekehitys on painottanut tuotekirjoa viime vuosina vahvasti snacks-tuotteisiin. Suomen lisäksi yritys vie tuotteitaan myös mm. Viroon, Ruotsiin, Venäjälle ja Saksaan.

Katso myös