Asiakas

Teknoware on ajoneuvo- ja turvavalaistuksen johtava valmistaja, jonka liikevaihto on yli 64 miljoonaa euroa. 400 teknowarelaista työskentelee kuudessa eri maassa, ja yrityksen pääkonttori ja suurimmat tuotantolaitokset sijaitsevat Lahdessa. Teknoware on osa Teknopower-konsernia.

HAASTE

UUDEN BRÄNDIN JALKAUTUS

Valaistus koetaan usein itsestäänselvänä asiana, jota pysähdytään miettimään lähinnä lampunvaihdon yhteydessä. Harva pohtii vaikkapa turvavalaistuksen merkitystä ennen kuin hätä on jo käsillä. Teknowaren maailmassa valon merkitys ja sen mahdollisuudet ovat kaiken tekemisen keskiössä, ja kaikki tekeminen kiteytyy yrityksen Let there be confidence -lupaukseen.

Toimeksiantonamme oli jalkauttaa Teknowaren uudistunut brändi yrityksen eri sidosryhmille. Haasteenamme oli pohtia, kuinka Teknowaren tuotteista viestittäisiin heille relevantisti, mutta toimialalla erottuvalla ja kiinnostavalla tavalla.

RATKAISU

TARINALLINEN JA MIELEENPAINUVA BRÄNDIFILMI

Suunnittelimme ja käsikirjoitimme Teknowarelle ihmislähtöisen ja tarinallisen brändifilmin. Filmi kertoo luovalla tavalla, romanttisen tarinan muodossa, mitä Teknoware tekee ja kuinka yrityksen ajoneuvoihin ja turvallisuuteen liittyvät valaistusratkaisut näkyvät ihmisten arjessa. Samalla filmi viestii Teknowaren asemasta luotettavana ja osaavana valaistuksen asiantuntijana, tekijänä ja toteuttajana.

Tunteisiin vetoavalla ja mieleenpainuvalla otteellaan filmi erottuu alan kilpailijoista. Se keskittyy ennemmin mielikuvien luomiseen ja tunnereaktioiden aikaansaamiseen, kuin itse yrityksen ja sen tuotteiden esittelyyn. Yrityksen tuotteet toimivat tarinan tukena ja tunnelmanluojana, ihmisten ja tarinan loistaessa valokeilassa.

TULOKSET

Facebook
Tavoitettu 230 607
Videon näyttökerrat 88 046 kpl
Yksittäiset katsoja 73 176 / henk.
Klikkaukset 4 032, joista n. puolet olleet linkin klikkauksia Teknowaren verkkopalveluun
Reaktiot 522

Paras kohderyhmä 25–34-vuotiaat miehet
Miehet 55 %, naiset 44 %

Youtube
Katselut 621
Tykkäämiset 9

Brändifilmillä on tavoitettu Teknowarelle tärkein kohderyhmä ja tämä on näkynyt myös positiivisena kehityksenä uusissa rekrytoinneissa sekä sisäisesti työntekijöiden keskuudessa ylpeydestä omaa työnantajaa kohtaan.

ASIAKKAAN KOMMENTTI

Briiffi filmille oli tehdä tunteita herättävä, kiinnostava ja teolliselle alalle kilpailijoista erottuva tarina, joka on kuitenkin tunnistettavissa teknowarelaiseksi. Tarinassa ei haluttu nostaa esille tuotteita tai muutakaan toimintaa vaan keskiössä piti olla hyvänmielen tarina. Ilmeen ehdotus filmistä vastasi täysin briiffiin, joten ehdotuksen pohjalta oli helppo lähteä tekemään lopullista toteutusta.

Tarkoituksena oli kasvattaa Teknowaren tunnettuutta ja parantaa positiivista brändimielikuvaa niin oman henkilöstön keskuudessa kuin asiakkaiden ja potentiaalisten uusien teknowarelaisten silmissä. Tähän filmi on vastannut täydellisesti ja kaikilla osa-alueilla on tapahtunut positiivista kehitystä.

 

Teknowaren markkinointipäällikkö Juha Jukakoski

TIIMI

Tiina Viljanen, Asiakasvastaava
Jarno Järvi, Suunnitteluryhmän johtaja
Jaakko Kastari, Art Director
Tuotantoyhtiö Also Starring / Johannes Lassila & co
Ohjaaja Markus Virpiö