HAASTE

Ravintolan listailmeen kehitys ja lanseerausmarkkinointi

 

Scandic Tampere City -hotellin yhteyteen avautui syyskuussa 2018 Be Calm and Buzz On -ravintola. Nimi muodostuu kahdesta sanaparista, jotka kuvaavat ravintolaa ja sen tunnelmaa. BE CALM kutsuu hengähtämään vihreään, avaraan keitaaseen, ja BUZZ ON tarjoaa eloisan paikan tavata ystäviä ja löytää uusia tuttavuuksia.

RATKAISU

Konseptia tukeva ideointi ja suunnittelutyö

Asiakas oli luonut itse alkuperäiskonseptin uudelle ravintolalle ja alustavan visuaalisen ilmeen sen ruokalistoille. Meidän tehtävämme oli jatkojalostaa asiakkaan ajatuksia eteenpäin. Scandic-hotelliketju on meille tuttu pitkän yhteistyömme myötä, ja olemme toteuttaneet lukuisia materiaaleja myös Scandic Tampere City -hotelliin.

Uusi ravintolakonsepti korostuu suunnittelemissamme viesteissä, jotka henkivät ravintolan tunnelmaa ja houkuttelevat nautiskelemaan. Taitoimme ruokalistat ja kehitimme niihin konseptia tukevia lisäyksiä, kuten inspiroivia lausahduksia, leikkisiä otsikoita ja hauskasti sommiteltuja kansitekstejä.

Ravintolan lanseerausmarkkinointia varten ideoimme ja tuotimme materiaalia sosiaaliseen mediaan, Tampereen rautatieasemalle sekä paikallismediaan.

TULOKSET

Sosiaalisessa mediassa lanseerausvideo keräsi parissa viikossa 11 000 näyttöä. Konseptiviestit ovat olleet sekä kuluttajien että henkilöstön mieleen, ja yksi viesteistä, ”Always choose kindness. And fries.”, onkin päätynyt myös työntekijöiden vaatetukseen. Myös ravintolassa vierailleet bloggaajat ovat bonganneet viestin ja kertoneet siitä omissa medioissaan.

TIIMI

Miia Rantalainen / Projektinjohto
Johanna Palm / Graafinen suunnittelu
Hanna Pusa / Graafinen suunnittelu, ravintolan valokuvaus
Elina Savenius / Multimediasuunnittelu
Anna Valkonen / Copywriting