HAASTE

Scandicin brändäys 35 hotelliin

Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, johon kuuluu n. 280 hotellia ja 16 000 työntekijää. Suomessa Scandic työllistää yli 2 300 työntekijää 70 hotellissa 31 eri paikkakunnalla. Scandic osti Restelin hotelliliiketoiminnan joulukuussa 2017. Kauppa nosti Scandicin Suomen suurimmaksi hotelliyritykseksi, ja sen omistukseen siirtyneet Cumulus-hotellit ja Hotelli Seurahuone Helsinki muuttuivat kevään 2018 aikana Scandic-hotelleiksi.

RATKAISU

Konsultointi ja materiaalien tuottaminen yhdessä asiakkaan kanssa

Pitkäaikainen yhteistyökumppanimme Scandic tarvitsi uudelleenbrändäysurakkaan kumppanin, jonka kanssa tuottaa materiaalit 35 uuteen hotelliin. Tiimimme tunsi valmiiksi Scandicin äänensävyn ja visuaalisen maailman, ja yhteistyön tiimoilta yhteydenpito oli jo entuudestaan selkeää ja luontevaa. Uudelleenbrändäyksen kartoitustyön aloitimme loppuvuodesta 2017, ja projektin viimeiset toimenpiteet toteutimme kesäkuussa 2018.

Projektissa tuotimme runsaan määrän materiaalia uusille hotelleille niiden lanseeraukseen. Osallistuimme Cumulus-hotellien kartoittamiseen yhdessä Scandicin oman tiimin kanssa ja kirjoitimme kartoitusten pohjalta Scandic-brändin mukaisia sisältöjä ketjun oman brändäystiimin työstettäväksi. Räätälöimme jokaiselle hotellille esimerkiksi kylttejä, infoja ja ravintolamateriaaleja sekä osaan hotelleista ulkomainontaa. Olimme tiiviisti mukana tuottamassa myös hotellien lanseerausvaiheen mainontaa.

TULOKSET

Uudelleenbrändys vietiin läpi onnistuneesti ja aikataulussa. Yhteistyömme jatkuu uusien hotellien kanssa, joille tuotamme markkinointimateriaaleja tiiviiseen tahtiin.

TIIMI

Miia Rantalainen / Projektinjohto
Jenni Lindström / Projektin koordinointi
Johanna Palm / Graafinen suunnittelu
Hanna Pusa / Graafisen suunnittelun tuotanto
Anna Valkonen / Kartoitustyö ja copywriting