HAASTE

Älyteknologiaa sisältävän hydraulivasara­sarjan lanseeraus

Rammer on yksi maailman johtavista iskuvasaroiden valmistajista. Rammer Excellence Line on iskuvasaroiden päätuotesarja, joka sai vuonna 2018 uusia ominaisuuksia. Tärkein niistä on älyteknologiaa sisältävä RD3-lähetin, joka mahdollistaa tiedonsiirron vasarasta päätelaitteeseen ja MyFleet -palveluun. Rammer on Sandvik Mining and Construction Oy:n alabrändi, joka valmistaa iskuvasaroita, pulverisoijia ja murskaimia.

RATKAISU

Verkkokampanja uudenlaisilla, 3D-animoiduilla videoilla

Maailman ensimmäisen älyteknologiaa sisältävän hydraulivasarasarjan lanseerauskampanjan yhtenä tavoitteena oli tuoda tuotesarja markkinoille helposti ymmärrettävällä ja kohderyhmää kiinnostavalla tavalla. Kampanjassa haluttiin tuoda vahvasti esille uuden vasarasarjan älyteknologiaa sisältävät ominaisuudet. Tähän pohjautuen loimme kampanjan sloganin: Excellence Line hits smarter.

Rakensimme kampanjan visuaalisen ilmeen 3D-teknologialla ja toteutimme uudistetulle vasarasarjalle kampanjan ydinvideon 3D-teknologiaa käyttäen. Lisäksi teimme vasaran kaikista uusista ominaisuuksista lyhyet videot niin ikään 3D-animaatiolla. Näin vaikeasti ymmärrettävissä olevista asioista pystyimme rakentamaan selkeitä sisältöjä ja havainnollistamaan vasaroiden uudet ominaisuudet ymmärrettävästi.

Kampanjan mediavalinnoissa hyödynsimme Rammerin olemassa olevia sosiaalisen median kanavia ja otimme käyttöön Google-hakusanamainonnan. Rakensimme myös Rammerin verkkosivuille laskeutumissivun, jossa on selkeä Call-to-Action (CTA), jonka kautta kävijä voi helposti ottaa yhteyttä jälleenmyyntiin.

Rammerin markkinointi on aiemmin painottunut perinteisiin markkinointikanaviin, mutta nyt lähdimme rakentamaan kampanjaa vahvasti myös verkon puolella. Facebookin julkaisusuunnitelmamme sisälsi sekä orgaanisia postauksia että maksettua mainontaa. Hakusanamainontaa lähdettiin hyödyntämään ensimmäistä kertaa ja Adwords-mainonnan tueksi tehtiin laaja hakusanakartoitus. Jaoimme julkaisut myös Twitterissä.

TULOKSET

Suhteellisen pienillä mediapanostuksilla saavutimme hyviä tuloksia, erityisesti näin spesifillä alalla. Google Adwords -mainonnalla tavoitimme lähes 500 000 ihmistä, Facebookissa videoita katseltiin yhteensä 337 500 kertaa. Kampanjan ansiosta Rammer.comin kävijämäärät kasvoivat edelliseen vastaavaan ajanjaksoon verrattuna 107 %. Kävijämäärät ovat myös kampanjan jälkeen pysyneet korkeammalla tasolla kuin ne olivat ennen kampanjaa.

ASIAKKAAN KOMMENTTI

– Ilme onnistui kuvittamaan tiedonsiirtoa ja ns. ulospäin näkymätöntä datan siirtoa uudella tavalla, joka poikkeaa alalle tyypillisestä. Olemme saaneet kampanjan visuaalisesta ilmeestä todella hyvää palautetta ja olemme siihen itsekin erittäin tyytyväisiä.

Markkinointipäällikkö Sanna Kanto, Sandvik Mining and Rock Technology

TIIMI

Riikka Saarinen/Projektipäällikkö
Jarno Järvi/Luovan ryhmän johtaja
Olli-Pekka Karhu/Graafinen suunnittelu
Siiri Salo/Sosiaalinen media, hakusanamainonta, tekstituotanto
Toni Eronen/Videotuotanto