HAASTE

KUINKA RAKENTAA EROTTUVA JA NYKYAIKAINEN TUORELIHABRÄNDI?

 

Kannuksessa toimiva Kannuksen Lihakauppa on uusi tekijä suomalaisilla lihatuotemarkkinoilla. Brändi on perustettu 2018 ja lanseerattu ruokakauppoihin saman vuoden vappuna. Kannuksen Lihakaupan kivijalkamyymälä avattiin Kannukseen kesäkuussa 2018.

RATKAISU

KOKONAISVALTAINEN KONSEPTOINTI, JOKA OTTAA HUOMIOON MARKKINOIDEN TILANTEEN.

 

Kannuksen Lihakauppa tarvitsi innovatiivisen yhteistyökumppanin rakentamaan uuden tuotemerkin brändiä. Olimme asiakkaan kanssa samalla aaltopituudella jo kilpailutusvaiheessa, ja aloitimme yhteistyön vuoden 2018 alussa. Kannuksen Lihakaupan ensimmäinen tuoteperhe saatiin kauppojen hyllyille jo saman vuoden vapuksi.

Yhteistyömme alkoi mittavalla brändinkehitystyöllä. Oivalsimme, että asiakkaan toiminnassa yhdistyvät pienen toimijan mentaliteetti ja suuren toimijan resurssit, ja että keskiössä on hyvä maku ja laadukkaasta lihasta nauttiminen.

Näiden ajatuksien pohjalta rakensimme Kannuksen Lihakaupalle brändi-identiteetin, suunnittelimme markkinointiviestinnän konseptin ja toteutimme identiteettiä tukevat sisällöt sekä materiaalit myynnin tueksi. Myös lihahyllyistä rouheana erottuva pakkauslinja monine erilaisine pakkausversioineen on meidän käsialaamme aina suunnittelusta toteutukseen asti. Ideoimme myös sekä Kannuksen Lihakaupan konkreettisen ilmentymän, kivijalkamyymälän, että nettisivuilla toimivan Maistamon, jotka yhdessä somekanavien kanssa toimivat brändin asiakasrajapintana. Suunnittelimme ja toteutimme myös Kannuksen Lihakaupan verkkosivut.

TULOKSET

 

Vastalanseeratut tuotteet ovat löytäneet tiensä kaupan hyllyiltä lautasille ja sesongin alku lupaa hyvää myös tulevalle syksylle. Alkusyksyllä kauppoihin toimitettavaa uutuusvalikoimaa tehdään jo täydellä teholla, ja yhteistyö Ilmeen kanssa jatkuu.

ASIAKKAAN KOMMENTTI

 

”Etsimme innovatiivista, rohkeaa ja sitoutunutta kumppania, jolla on mahdollisuus laittaa kaikki likoon. Teoriatason osaaminen ei riitä. Pitää olla aidosti kiinnostunut siitä, mitä maksava asiakas tahtoo ja heittäytymiskykyä hypätä asiakkaan housuihin. Ilmeen kanssa yhteistyö on sujunut alusta asti mutkattomasti ja porukka on täysillä mukana. Tästä on hyvä jatkaa ja kehittää yhdessä suomalaista ruokamarkkinaa, joka elää ja muuttuu päivittäin.”

 

– Mikko Karell, Kannuksen Lihakaupan toimitusjohtaja

TIIMI

 

Tiina Viljanen – Asiakasvastaava
Jarno Järvi – Suunnitteluryhmän johtaja
Jaakko Kastari – AD
Akseli Kilpinen – Graafinen suunnittelija
Saara Harju – Copywriter
Siiri Salo – Sosiaalinen media, suunnittelu ja sisällöntuotanto
Anna Valkonen – Tiedotus
Janne Riihimäki – Teknologiajohtaja