HAASTE

Täysin uudenlainen innovaatio

Finn Farms yhdistää maailman johtavat suomalaiset ammattilaiset kasvinviljelyn, tarvittavan teknologian ja konseptoinnin saralla. Yritys tarjoaa kokonaisratkaisua maailmanlaajuiseen, paikallisesti tehtävään kasvihuonetuotantoon, joka toimii Finn Farms -brändillä. Yritys mahdollistaa ympärivuotisen viljelyn ilmastonhallintansa ja sitä tukevan automatisoidun viljelyprosessin avulla ollen samalla erittäin kustannustehokas.

RATKAISU

Kokonaisvaltainen brändipaketti

Finn Farms -konsepti on ratkaisu globaalin ruoantuotannon ja maanviljelyn aiheuttamaan ympäristön kuormittamiseen sekä puhtaamman ruoan tuotantoon. Ensimmäisen, hehtaarin kokoisen kasvihuoneen on määrä valmistua syksyllä 2019 osaksi maailman ensimmäistä aurinkoenergialla toimivaa kaupunkia, Babcock Ranchia Floridassa.

Suunnittelimme ja toteutimme Finn Farmsin brändi-identiteetin kokonaisuudessaan. Työmme sisälsi nimen ideoinnin, pakkausten ja lomakkeiston suunnittelun sekä laaja-alaisesti markkinointiviestintää. Kaiken työmme taustalla on erittäin laajat kuluttajatutkimukset ja tiivis yhteistyö asiakkaan kanssa.

TULOKSET

Finn Farmsin brändi ja tarinankerronta olivat keskeisessä roolissa 7 miljoonan euron kokonaisinvestoinnin saamiseen osakasyrityksiltä, Tekesiltä ja Finnveralta. Lisäksi konseptin viestinnällä oli keskeinen vaikutus paikallisiin viranomaisiin ja ostajakandidaatteihin, huomioiden että itse tuotantolaitos ei ole vielä toiminnassa.

TIIMI

Oskari Kariste / Asiakkuusjohto ja konseptointi
Jaakko Kastari / Suunnittelujohto
Claire Baker / Copywriting
Loma Graphics, Jani Mahkonen / Valokuvaus
Pinata / Kuvitus
SuperApp / Verkkosivun tekninen toteutus

Tutustu Finn Farmsin caseen tästä.