Arpien ja raskausarpien häivyttämiseen tarkoitettu öljypohjainen Bio‑Oil tuotiin markkinoille vuonna 1987. Se on nykyään markkinoiden johtava arpia ja raskausarpia hoitava tuote. Bio-Oil lukeutuu yhdeksi lukuisista Orkla Caren suosituista brändeistä. Orkla Care Finland tarjoaa henkilökohtaisen hyvinvoinnin tuotteita, terveys- ja haavanhoitotuotteita, kotitalouden puhdistustuotteita sekä laadukkaita alusvaatteita ja vaatteita.

Bio-Oil-tuoteperhe kasvoi vuoden 2019 lopussa Bio-Oil Geeli kuivalle iholle -tuotteella. Pitkän kehityksen myötä syntynyt uutuus tarjoaa ylivertaisen 87 prosentin osuuden ihoa hoitavaa öljyä. Bio-Oil Geelin lanseerauksen avulla se tehtiin tunnetuksi kauneus-, terveys- ja lifestyle-toimittajille, -vaikuttajille ja -bloggaajille. Lisäksi nostimme Bio-Oil-brändin median top of mindiin.

Konseptista toteutukseen

Lanseeraus toteutettiin järjestämällä medialle, vaikuttajille ja bloggaajile tilaisuus Hotel St. Georgen talvipuutarhassa. Ilme vastasi tilaisuuden konseptista, media- ja vaikuttajarekisterin koostamisesta, kutsuprosessista ja tilaisuuden sujuvasta kulusta. Tilaisuudessa kuultiin niin Orkla Caren edustajien puheenvuorot liittyen Bio-Oilin uutuuteen ja brändiin sekä ihotautien erikoislääkärin kooste tämänhetkisistä ihoon ja ihotauteihin liittyvistä teemoista. Lisäksi hotellin kauneushoitolan henkilökunta toteutti demohoitoja Bio-Oil-tuotteilla. Tilaisuuden ohella laadittiin uutuuden mediatiedote sekä tarjottiin tuotteita niin median kuin vaikuttajien testattavaksi.

Lanseeraustilaisuuteen osallistui yli 20 kauneus-, terveys- ja lifestyle-toimittajaa ja -bloggaajaa. Lanseerauksen ansiosta Bio-Oil-tuotteet saivat näkyvyyttä monissa aikakauslehdissä ja blogeissa.

Mitä tehtiin?

  • Konseptityö
  • Tapahtuman järjestäminen
  • Kutsuprosessi
  • Mediatiedote
  • Media pitching

PR:llä tunnettuutta

Ilmeen PR-toimenpiteiden tavoitteena on saada asiakasyrityksillemme sekä heidän edustamilleen brändeille, tuotteille ja palveluille positiivista mediajulkisuutta. Ansaittu näkyvyys mediassa lisää esillä olevien aiheiden tunnettuutta ja kiinnostavuutta kuluttajien keskuudessa.

ASIAKKAAN KOMMENTTI

”Ilmeen brändi- ja PR-spesialisti Karri Harjun kanssa oli helppoa ja hauskaa suunnitella tapahtumaa. Karri on idearikas alan konkari, jolla on erinomaiset verkostot. Lanseeraustilaisuus onnistui erinomaisesti.”
Brand Manager Heta Partanen Orkla Care