HAASTE

Miten täyttää tyhjät asunnot?

 

YH Kodit on merkittävä vuokra-, asumisoikeus- ja omistusasuntojen rakennuttamiseen ja omistamiseen sekä asumisen palveluiden tuottamiseen erikoistunut yritys. YH Kodit omistaa yli 6 500 vuokra- ja asumisoikeusasuntoa Tampereella ja Turussa sekä niiden lähialueilla.

RATKAISU

Inspiroiva ja visuaalisesti houkutteleva konsepti

YH Kodit etsi uusia tapoja esitellä asuntoja erilaisista näkökulmista moniin elämäntilanteisiin. Ratkaisussa painotimme voimakkaasti aiemmin YH Kodeille toteuttamamme mystery shopping -selvityksen tuloksia sekä palvelumuotoilemaamme asunnonhakuprosessia.

Ideoimme, suunnittelimme ja toteutimme Kolme erilaista kotia -konseptin. Sisustimme valittujen kohderyhmien tarpeisiin kolme asuntoa, jotka oli tavoitteena vuokrata kampanjan päätteeksi. Kuvasimme asunnoissa brändikuvia ja -videoita, jotka olivat kampanjamateriaalien ydin ja näkyvät myös tulevaisuudessa YH Kotien mainonnassa. Vastasimme myös YH Kotien some-kanavista kampanjan osalta. Suunnittelimme ja toteutimme some-kanaviin videohaastattelusarjan, kilpailuja sekä osallistavia julkaisuja. Kampanja huipentui toteuttamaamme kohdetaloyhtiöiden iltatapahtumaan ja avoimet ovet -tilaisuuteen.

TULOKSET

Tavoitteet ylitettiin kirkkaasti, ja asuntoihin oli lopulta jonoa.

ASIAKKAAN KOMMENTTI

”Avoimuus ja luottamus ovat tärkeitä tekijöitä yhteistyössämme. Ideoita heitetään puolin ja toisin. Mitään ei väkisin tyrkytetä, vaan yhteistuumin viedään asioita eteenpäin. Ja joka kerta on tullut wau-elämys – enpä ollut tuota osannut ajatellut!”

Tuire Mäenpää, markkinointipäällikkö

TIIMI

Satu Inberg / Projektinjohto

Hanna Jokinen / Strategia ja konsepti

Jani Kinnunen / Kampanjasuunnittelu ja sosiaalinen media

Eveliina Pohja / Valokuvaus

Maire Haarla / T:mi Haarla Interior

Santeri Urhonen / OmaTarhuri