HAASTE

Uusi tuoteperhe tunnetuksi kilpaillussa markkinassa

 

Stala on suomalainen kodin arjen brändi, jonka tunnetuimmat tuotteet ovat tiskialtaat ja -pöydät sekä klassikkopostilaatikot. Stala toimii kymmenessä maassa, ja sen liiketoiminnan viennin osuus on yli 30 %.

RATKAISU

Erottuva lanseeraus

Stala on ollut vuodesta 1972 lähtien suomalaisen keittiön ja arjen mahdollistaja. Nyt tavoitteena oli luoda uusi tuoteperhe asumisen markkinaan, jossa arvostetaan tuotteen muotoilua ja toimivuutta. Tuoreen Wood Rack -tuoteperheen brändi mukautettiin Stala-brändistä. Suunnittelumme pohjaksi toteutimme asiakkaamme kanssa työpajoja ja tutustuimme vahvasti tuotekehitys- ja tuotantoprosessiin. Wood Rackin brändin rakentamisessa ja viestinnässä huomioimme merkittävänä kohderyhmänä suuret jakelukanavat. Tuotebrändin ytimeen valittiin muotoilu, käytettävyys ja laatu -attribuutit. Kokonaisuutemme sisälsi tuoteperheen nimiöinnin, viestinnän linjauksen, pakkaussuunnittelun, mainonnan suunnittelun sekä markkinointimateriaalit.

TULOKSET

Tuoteperhe sai ansaittua medianäkyvyyttä alan julkaisuissa. Erityisesti tuotteen pakkauslinja sai paljon positiivista palautetta niin jakelukanavissa kuin loppuasiakkaissa.

TIIMI

Joni Tarhonen / AD

Saara Harju / Copy ja sosiaalinen media

Miia Rantalainen / Projektivastaava

Joona Kallinen / Strategia

Loma Graphics / Still- ja videokuvaus