HAASTE

Miten onnistua kilpaillulla markkinalla muutaman viikon sesongissa?

 

RengasCenter on Suomessa toimiva rengasliikeketju, jolla on yli 60 toimipistettä Kolarista Karjaalle. Rengassesonki ajoittuu muutamalle viikolle keväällä ja syksyllä.

RATKAISU

Kohdennettua sosiaalisen median näkyvyyttä

Olemme tehneet ansiokasta yhteistyötä RengasCenterin kanssa useita vuosia, joten edellisen sesongin tulosten purku on lähtölaukaus seuraavan suunnittelulle. Viimeisimmälle kampanjalle asetimme tavoitteet ja niille Key Performance Indicator -mittarit (KPI) erityisesti digitaalisiin kanaviin.

Ennen kampanjasuunnittelua tutkimme ja analysoimme kohderyhmän ostokäyttäytymistä eritoten digi-kanavissa. Vaikka renkaidenvaihtoaika on vain muutaman viikon joka sesonki, mutta ostoharkinta ajoittuu huomattavasti ennakoidummin ja pidemmälle aikajänteelle.

Vaikka suomalaisten yleisin puheenaihe on sää, yllättää se aina autoilijan. Muodostimme luovan konseptin Ei yllätä -lupauksen ympärille. Kampanjan päämedia oli sosiaalinen media. Toteutimme konseptin mukaisia lyhyitä videopostauksia, joilla rakennettiin brändin erottuvuutta ja merkityksellisyyttä jo ennen varsinaista ostotapahtumaa. Kampanjapostausten tukena toimivat taktiset postaukset, jotka ohjasivat aggressiivisesti kohti kauppaa.

TULOKSET

Kampanjan tavoitettavuus ylitti edellisen sesongin tulokset. Kauden raportoinnista selvisi, että toimialan laskevaan markkinaan verrattuna RengasCenter-ketjun myynti nousi useita prosentteja.

TIIMI

Joni Tarhonen / AD

Eero Larvus / Copy ja sosiaalinen media

Jarno Järvi / AD ja AV-suunnittelu

Toni Eronen / AV-suunnittelu ja tuotanto

Joona Kallinen / Strategia