HAASTE

Miten vaikuttaa suomalaisten ruokalautasen sisältöön?

 

Järvikylän istutustiimi istuttaa päivässä 70 000 tainta. Yrtit ja salaatit toimitetaan Joroisilta ympäri Suomen. Järvikylä on Suomen ensimmäisiä tuoreyrttien kaupallistajia ja käytön opastajia. Sittemmin markkinoille on tullut muitakin toimijoita, mikä on luonut tuotekategoriassa merkittävää liiketoimintaa.

RATKAISU

Näyttävää mainontaa lähellä ostotapahtumaa

Järvikylän yrttien merkittävin kilpailuetu on tuoreus, jota tukevat nopea logistiikka ja voimakas kiertonopeus. Kampanjakonseptiksi muotoutui ”Tuorein Suomalainen”. Ruoan ostopäätökset tehdään usein lähellä ostotapahtumaa, joten Järvikylän yrttien mediamuodoksi valittiin merkittävien kauppakeskusliittymien läheiset ulkomainospinnat. Olennainen osa kampanjaa oli myös Radio Suomipop -ohjelmayhteistyö.

TIIMI

Joni Tarhonen / AD

Saara Harju / Copy ja sosiaalinen media

Miia Rantalainen / Projektivastaava