HAASTE

Miten luodaan erottuva fast casual -ravintola kilpailtuun markkinaan?

 

Hello! American Diner on uusi ravintolakonsepti, joka toimii tällä hetkellä Lahdessa ja Turussa. Konsepti pohjautuu kasvavaan fast casual -malliin, jossa raaka-aineiden laatu ja asioinnin vaivattomuus ovat toiminnan perusta.

RATKAISU

Mieleenpainuva, uniikki brändi-identiteetti

Hello! American Diner -ravintolaa lähdettiin profiloimaan kaupungin parhaaksi burgeriravintolaksi. Tärkeää oli tuoda esille myös aitoa amerikkalaisuutta.

Työskentelimme tiiviisti asiakkaamme sekä ravintolan sisustussuunnittelijan ajatusten ohjaamana ja suunnittelimme ravintolan konseptia ja haluttua tavoitepositiota tukevan identiteetin. Ravintolan luovan viestinnän ja markkinoinnin ”It’s time to say Hello!” -konseptin keskiössä on puhekuplamainen asiakaslähtöinen lähestyminen. Identiteetissä korostimme toivottua perinteisyyttä ja ”dinermaisuutta”. Liikemerkkiin suunnittelimme hahmon, joka toivottaa herkkusuut tervetulleeksi ravintolaan ja vie ajatukset sisustustyylin mukaiseen 50-lukuun. Toteuttamamme kokonaisuus piti sisällään asiakaslupauksen, visuaalinen ilmeen, tunnuksen, tarinan, viestintätyylin sekä verkkopalvelun.

Lisäksi ideoimme ja suunnittelimme ensimmäisen ravintolan Amerikka tulee kaupunkiin -lanseerauskonseptin. Lanseerauksen pääkanava oli sosiaalinen media, johon tuotettiin reaaliajassa sisältöjä siitä, miten konsepti rantautuu katukuvaan.

TULOKSET

Ensimmäinen ravintola avattiin Lahteen huhtikuussa 2016. Lanseeraus sai merkittävää huomiota niin sosiaalisessa kuin paikallisessa mediassakin. Liiketoiminnan menestyksen myötä toinen ravintola avattiin Turun keskustaan syyskuussa 2016.

TIIMI

Antti Toivanen / AD

Saara Harju / Copy

Joona Kallinen / Strategia