HAASTE

Miten profiloitua toimittajasta asiantuntijataloksi?

Elenia on Suomen toiseksi suurin sähköverkkoyhtiö, joka palvelee 420 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella. Tytäryhtiö Elenia Lämpö tuottaa kaukolämpöä ja sähköä sekä myy ja jakelee kaukolämpöä ja maakaasua 85 000 loppukäyttäjälle.

RATKAISU

Uudella palvelustrategialla henkilökohtaista palvelua

Työstimme Elenian strategiaa yhdessä yrityksen laajennetun johtoryhmän kanssa. Tiivis yhdessä tekeminen ja sparraaminen Elenian viestinnän ja markkinoinnin kanssa olivat avainasemassa kokonaisuuden tiivistämisessä konseptiksi.

Strateginen tiimimme auttoi Eleniaa uudistamaan teknisen sähkönsiirtotoiminnan henkilölähtöiseksi palveluksi. Liiketoimintatavoitteiden pohjalta loimme vision sekä uuden viestintämallin ja nostimme henkilöstön asiantuntijoina viestinnän keskiöön. Toteuttamamme uusi, henkilöiden osaamiseen ja ihmisten esiin nostamiseen pohjautuva Tahdon voimaa -konsepti on Eleniassa jo laajalti käytössä ja edelleen vahvistuu osaksi työntekijöiden arkea. Joustava konsepti ulottuu myös ulkoiseen viestintään, muodostaen yhä tärkeämmän osan myös sisällöstä.

TULOKSET

Tahdon voimaa -konseptin tuotantoon on halunnut osallistua iso osa Elenian henkilöstöä. Konseptin mukaiset sisällöt ovat yhtenäistäneet yrityskuvaa kaikissa medioissa. Suurin saavutettu hyöty on aitous: kaikki julkaistut kuvat, tapahtumat ja mainokset ovat totta, eivät pintaa.

ASIAKKAAN KOMMENTTI

”Ilme on luottokumppanimme yhteistyössä, jota teemme brändi- ja viestintästrategian tasolta jatkuvasti uudistuviin monikanavaisiin käytännön ratkaisuihin. Kumppaneina ilmeläiset ovat energisoivia ja monipuolisia brändin, markkinoinnin, viestinnän ja ennen kaikkea vuorovaikutuksen rakentamisen ammattilaisia. He ovat huolella perehtyneet tavoitteisiimme, henkilöstömme osaamiseen ja palveluittemme vaatimuksiin. Arvostamme erityisesti heidän rohkean ja rakentavan kriittistä, analyyttista työtapaa sekä intohimoa työhönsä. Ja mikä parasta, tiukoissakin tilanteissa ja aikatauluissa yhteinen työmme on mutkatonta ja hersyvän hauskaa.”

Heini Kuusela-Opas, viestintäjohtaja

TIIMI

Satu Inberg / Projektinjohto

Hanna Jokinen / Strategia ja konseptisuunnittelu

Kasper Ojala / AD

Jani Kinnunen / Sisällöntuotanto, sosiaalinen media ja konseptisuunnittelu

Eveliina Pohja / Valokuvaus

Toni Eronen / Videotuotanto

Karu Films / Tuotantoyhtiö