Olen tunnettu jouluhullu, taas

Hanna Jokinen

Olen tunnettu jouluhullu, taas

Odotan joka vuosi innolla myös joulun mainoksia. Tänä eriskummallisena, yksinäisenäkin vuotena olen erityisesti jännittänyt miten pandemia ja sen vaikutukset näkyvät joulun filkoissa ja näkyväthän ne!

Keräsin taas yhteen tämän joulun julkaistuja mainosfilkkoja, joista yksi on Suomesta, eikä kalpene lainkaan kilpakumppaneilleen. Lidl on tehnyt hauskan kampanjan, jossa on tarina! https://www.youtube.com/watch?v=1lNSmLejd9g Kiitän erityisesti roolisuorituksia ja hauskaa otetta. Tämä naurattaa kaikenikäisiä ja täyttää kriteerit myös tuotteiden osalta.

John Lewis kehottaa jakamaan ja tekemään joulusta paremman kaikille:
https://www.youtube.com/watch?v=x2sE2YuheK0  Hauska monien tyylien toteutus innostaa mainostoimistonaista.

Disney lähettää terveiset heidän perheiltään meidän perheillemme tarinalla, jossa tarinat siirtyvät sukupolvelta toiselle ja takaisin:
https://www.youtube.com/watch?v=tl57Gy5X_Kg

Aldin joulumainoksen sankari on porkkana:
https://www.youtube.com/watch?v=AL56Z5StIUY

Coca-Cola pyytää antamaan jotain, mitä vain sinä voit antaa. Vastuullisuus kuvittaa tarinaa:
https://www.youtube.com/watch?v=yg4Mq5EAEzw

Tescossa ei ole listoja tuhmille:
https://www.youtube.com/watch?v=8CfrpexaCwg

Nimbus Beds taistelee yksinäisyyttä vastaan:
https://www.youtube.com/watch?v=RdU3dLZWso0

Lego kehottaa rakentamaan maailman uudelleen:
https://www.youtube.com/watch?v=kW8zDi_smus

Lue lisää ja liikutu aiempien joulumainosten parissa:
https://www.ilme.fi/kampanja/joulun-ihmeita/

Jenni Lehterikorpi
yksikönjohtaja, Tampere
050 541 2928
jenni.lehterikorpi@ilme.fi