Lahden Pelicans ja Ilme palkittiin Suomen parhaasta printtimainonnasta

Mainostoimisto Ilme ja Loma Graphics sekä Lahden Pelicans poimivat Kultajyvä-kilpailusta Hopeajyvä-palkinnon. Palkinto ansaittiin Pelicansin kausi-ilmeen 2012–2013 julistesarjalla, jossa esiintyvät Pelicansia kannattavat kuuluisat lahtelaiset urheilijat Janne Ahonen, Mikko Ilonen ja Joonas Kolkka.
Pelicansin huomiota herättänyt mainonta oli finalistien joukossa myös Suomen tuloksellisinta mainontaa mittaavassa Effie Awards -kilpailussa viime viikolla.
Suomen parasta mainontaa voidaan siis tehdä pk-yrityksille pääkaupunkiseudun ulkopuolellakin. Nyt Lahti ja Pelicans on noteerattu kaikissa alan medioissa ja markkinoinnin ammattilaisten keskuudessa. Ilmeessä ollaan tyytyväisiä, että mainonnalla voidaan voimistaa Lahden mielikuvaa urheilukaupunkina, joka on nykyään tunnettu hiihtourheilun lisäksi kiekkokaupunkina.
”Poikkeuksellista Hopeajyvän voittamisessa on se, että olemme ainoa kehä kolmosen ulkopuolinen palkinnon pokkaaja”, kommentoi Ilmeen suunnittelujohtaja Markus Heinonen.
Kultajyvän järjestää Suomen Markkinointiliitto (MARK). Kilpailun tarkoituksena on nostaa esiin ja palkita parasta suomalaista printtimainontaa – ilmoituksia ja julisteita. Kilpailussa palkitaan isoja ideoita, jotka ovat kunniaksi niin työn tekijöille kuin teettäjille. Tuomaristo jakoi tänä vuonna kolme Kultajyvää ja yhdeksän Hopeajyvää. Rautajyvän valitsivat Kärkimedia-lehtien lukijapaneelit. Lue lisää voittajista.

Jaa: