Ilmeelle uusi toimitusjohtaja

Lahdessa ja Tampereella toimiva mainostoimisto Ilme on parin vuoden tauon jälkeen saanut uuden toimitusjohtajan. Talon sisältä tehtävään nimitetty Joona Kallinen on ollut Ilmeen johdossa vuodesta 2015 – ensin osana kolmen, sitten kahden johtajan mallia.

Johtajauudistuksen myötä Tampereen yksikön johtajaksi nimitettiin pitkän uran mainosalalla niin yrittäjänä kuin viimeisimmäksi Ilmeellä strategina toiminut Hanna Jokinen.

Kaikki arvokas syntyy vuorovaikutuksessa

Viime aikoina erityisesti hallinnosta ja yrityskulttuurista vastannut Kallinen ottaa Ilmeen johdon haltuunsa samalla viikolla, kun Ilme valittiin kuudennen kerran yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista.

– Olen aloittanut Ilmeessä projektijohtajana reilut viisi vuotta sitten, joten olen saanut seurata ja johtaa arvonmuodostusta monesta eri positiosta. Jos jokin on tullut selväksi niin se, että kaikki arvokas syntyy vuorovaikutuksessa, Kallinen toteaa ja myöntää, että teollisuudesta mainostoimistoon hypänneenä insinöörinä sen merkityksen löytäminen on ollut avartavaa.

– Siinä mielessä on ollut helppo samastua monen suomalaisyrityksen mielenmaisemaan. Suomi on pullollaan insinöörivetoisia, teollisuuden yrityksiä, joiden tuote on timanttinen, mutta sen kaupallistamiseen ja kommunikoimiseen kaivataan apuja, hän sanoo.

Ilmiö on tuttu myös Ilmeen asiakkaissa. Avuksi heille tarjotaan vuorovaikutusta sen kaikissa muodoissa.

– Vuorovaikutus on sekä työmme haluttu lopputulos että keino sen aikaansaamiseen. Se kulkee läpi koko ketjun: Kun Ilme on tekemisissä asiakkaittensa kanssa, sen arvo mitataan vuorovaikutuksen onnistumisena. Mitä paremmin onnistumme, sitä paremmin asiakas onnistuu vuorovaikutuksessa oman asiakkaansa kanssa ja sitä enemmän kaikki osapuolet saavat arvoa toiminnalleen, Kallinen sanoo.

– Jotta tämä arvoketju on mahdollinen, myös meidän sisäinen vuorovaikutuksemme täytyy toimia. Siksi Ilme haluaa olla great place to work.

Jaa: