ILME harppasi huiman loikan MTL:n teettämässä alan tutkimuksessa.

Markkinointiviestinnän toimijat on jälleen laitettu järjestykseen talouslukujensa perusteella. Ilme kiri nyt 46. sijalle viimevuotiselta 68. sijalta*. Yritysten paremmuutta punnittiin myyntikatteen määrällä. Ilmeessä sitä onnistuttiin kasvattamaan peräti 37,9 % eli 1,94 miljoonaan euroon.

Tulos on ilahduttava, koska se vastaa Ilmeen kasvustrategiaa ja luvut saavutettiin kannattavasti. Ilme kehitti viime vuonna toimintaansa uusimalla toimitilojaan ja ottamalla käyttöön uuden toiminnanohjausjärjestelmän. Panostimme myös aktiiviseen myyntiin sekä asiakaspalveluun.
Luovuuttakin löytyi lisää yhdeksän uuden ilmeläisen verran.

Kasvua kartutettiin erityisesti uusilla B-to-B asiakkuuksilla sekä vahvalla digitaalisen markkinointiviestinnän osaamisella. Pirkanmaalle panostaminen näkyi mm. Kiillon ja Juustoportin hurmaamisessa. Ilmeen Q1 ennakoi tälle vuodelle 25 % kasvua.

*Talouslukujen paremmuutta tarkasteltiin Markkinointiviestinnän toimistojen liiton ja Turun Kauppakorkeakoulun tutkimuksessa. Se listasi kyselyyn vastanneet Suomessa toimivat markkinointiviestinnän yritykset vuoden 2011 tulosten perusteella.

Jaa: