Emilian kynästä syntyy timanttista jälkeä
Asiantuntijahaastattelu

Emilia Seppälän kynä rapisee hiljaa muistivihkoa vasten. Työn ytimessä sanat järjestyvät oikeanlaiseen, vaikuttavaan muotoon. Mainostoimisto Ilmeen copyjen kärkikaartiin kuuluvan Emilian vahvuudet kumpuavat idearikkaudesta ja luovuudesta.
– Minulla on sana hallussa ja omaksun isojakin kokonaisuuksia helposti. Kaikki toimitetaan pöydältäni asiakkaalle laadukkaasti ja ajallaan, sisältöjen taituri Emilia Seppälä vahvistaa.
Asiakkaan tärkein tieto esiin
Uuden verkkosivun luomisessa on onnistumisen kannalta erityisen tärkeää avoin keskusteluyhteys asiakkaan kanssa.
”Jokainen asiakas on tärkeä, ja haluan tuottaa arvokasta, korkeatasoista sisältöä heille.”
Emilia Seppälä, Sisältöasiantuntija, Mainostoimisto Ilme
– Asiakas tuntee toimialansa parhaiten ja heidän aito innostuksensa tarttuu helposti. Yhdessä avaamme kohderyhmien tunnistamista ja määrittelemme ydinviestejä. Kysyn aina myös: ”Mikä on tärkeintä tietoa, jota ilman teidän asiakkaanne eivät voi elää?”, tekstien taituri heittää.
Ehtymätön sanavarasto näkemyksen kera
Energinen Emilia lähtee työstämään ideoita konseptivaiheesta aina toteuttamiseen asti itsenäisesti.
– Alussa makustelen asiakkaan toimialaa ja tavoitteita. Samalla voin vetää niin suunnittelua kuin toteutustakin sekä olla mukana sivurakenteen tekemisestä sisältöihin ja sisällönsyöttöön.
Sujuvasanaisen sisältöihmisen tarjottimella on sekä ehtymätön sanavarasto että näkemys vaikeisiinkin kysymyksiin.
– Tarkkaan harkittu verkkosivun rakenne ja puhuttelevat sisällöt tukevat käyttäjälähtöisyyttä verkkosivujen uudistamisessa. Kannattaa myös paneutua oikeiden kohderyhmien tunnistamiseen, Emilia korostaa.
Lennokasta erikoisalan tekstiä
Kun yhdistetään erikoisalan viestintä ja lennokas copy, ei tuloksena voi olla kuin timanttista jälkeä. Emilian uniikki teksti erottuukin joukosta.
– Muokkaan tyyliäni aina asiakkuuteen ja toimialaan sopivaksi. Erityisen hyvä olen erikoisalaviestinnän ja lennokkaan copyn yhdistämisessä, Emilia miettii ja naputtelee jälleen uutta, oivaltavaa tekstiä ruudulle.
Emilian vinkit uuden verkkosivun sisältöihin:
- Tunnista oikeat kohderyhmät. Paneudut kohderyhmiin ja suunnittele sisällöt juuri heille.
- Ota sisältöjen suunnittelu osaksi verkkosivujen suunnittelua jo alussa.
- Muokkaa sisällöt puhutteleviksi, vaikuttaviksi ja erottuviksi.
- SEO-optimoi verkkosivujen sisältö huolella.
- Pidä verkkosivujen saavutettavuus mielessä jo sisältöjä suunnitellessa. Suomessa yli miljoona ihmistä tarvitsee saavutettavuutta!

Jenni Lehterikorpi
yksikönjohtaja, Tampere
050 541 2928
jenni.lehterikorpi@ilme.fi