Olen tunnettu jouluhullu. Ensimmäiset joululahjat ostan kesäalesta, ja Spotifyssa joululaulut soivat jo lokakuussa – kuulokkeista tietenkin.

Odotan innolla myös joulun mainoksia. Tuntuu, että tämä on aika, jolloin voi tehdä tunteisiin vetoavaa mainontaa helpommin kuin muina vuodenaikoina. Monet yritykset julkaisevat isojen tuotantobudjettien videoita ja julistavat rakkautta ja inhimillisyyttä erityisesti jouluna.

Keräsin teille vuosien varrelta omia joulumainossuosikkejani sekä tämän vuoden parhaita paloja. Niin hyvä, lämmin, hellä on mieli jokaisen. Oi jospa ihmisellä ois joulu ainainen!

Kaapeli-TV, internet ja puhelinpalveluja tarjoavan Xfinityn tämän vuoden joulufilkka puhuttelee varmasti 80-luvun lapsia. E.T. on ensimmäisiä näkemiäni elokuvia, ja minkä vaikutuksen se tekikään! Tämä filkka oli kuin paluu lapsuuden maailmaan, jossa kaikki on mahdollista ja ihmeitä tapahtuu. Katso mainos >

McDonal’sin suloinen joulutarina mielikuvituksen voimasta, joka lopulta yhdistää perheen (mäkkärin ruuan äärelle). Love! Katso mainos >

John Lewis & Partners and Waitrose & Partners on omalla seurantalistallani kaikkien mainosfilkkojen osalta – joku sanoisi suureellista, mutta minua puhuttelee, aina! Videot kertovat usein siitä, miten olemme kaikki erilaisia, mutta yhteistyössä on voimaa. Ja kaikilla on oma tiensä kohti unelmia, jotka voimme toteuttaa. Erityisesti jouluna. 

Tämän vuoden joulufilmiin pääset tutustumaan tästä

Vuonna 2018 kerrottiin pojasta jolla oli unelma, saatat hänet tunteakin:

Vuoden 2018 joulumainos >

Vuoden 2017 joulumainos kosketti näin pienten poikien äitinä erityisesti  Katso mainos >

Logon ja brändiuudistuksen voi lanseerata myös näyttävästi  Katso mainos >

M&S:n vuoden 2019 joulufilkka on aika funk! Onko tää ny sitä ”ilmiön tekemistä”? Katso mainos >

Brittiläinen Argos on verkkokauppa, joka myy ”melkein kaikkea”. Joulumainos tuo jälleen sukupolvet haaveineen yhteen. Katso mainos >

Tescon toimituskuljettaja kurvailee historiasta tulevaisuuteen. Mahtavaa palvelumainontaa joulun ympärillä. Katso mainos >

Sainsbury’s yhdistää joulun ja historiansa melko pukkimaisella tavalla. Katso mainos >

Saman brittifirman vuoden 2014 joulufilkka on aika rankka, mutta jälleen pitkä historia on otettu osaksi viestiä. Ja joulu on juuri se hetki, kun maailmassa vallitsee rauha. Katso mainos >

Ifolorin joulumainos vuodelta 2015 kuvaa aika ihanasti tuotteen merkityksen. Katso mainos >

Lopuksi vielä Gigantin joulumainos viime vuodelta. Ajankohtainen video, jossa tuotteet on saatu keskiöön ja ratkaiseviksi tekijöiksi aivan nerokkaalla tavalla. Katso mainos >

Tunteikasta, toiveikasta ja rauhallista joulua!

Hanna Jokinen

Hanna Jokinen on sekä Ilmeen Tampereen-toimiston yksikönjohtaja että intohimoinen strategi ja jouluhöpö. Hannalle tärkeintä ovat aina ihmiset – niin ilmeläisistä kuin sidosryhmistä koostuva tiimi. Yhteystiedot: hanna@ilme.fi | 050 411 4191