Välillä tuntuu, että olen töissä tuotantoyhtiössä. Sen verran kovalla tahdilla ideoimme, kirjoitamme, järjestelemme, valvomme ja jälkituotamme videoita kaikenlaisiin medioihin.

Liikkuvan kuvan merkitys on kasvanut huikeasti digitalisoitumisen ja kuvauslaitteiden teknisen kehityksen myötä. Samalla tuotantotavat ovat pirstaloituneet kattamaan yhä moninaisempia käyttötarkoituksia kaikenlaisilla budjeteilla. Siinä, missä aiemmin tekemisen keskiössä olivat televisioon menevät korkean kulurakenteen spotit, painottuvat ainakin Ilmeen arjessa kevyemmän budjetin tuotannot pääosin sosiaalisen median kanaviin.

LIIKE AVUKSI KAIKKEEN

Video toimii loistavasti paitsi perinteisen mainosspotin muodossa, myös mm. työnantajamielikuvan luomisessa, sisäisessä viestinnässä, strategian lanseerauksessa, yrityksen toiminnan esittelyssä ja vaikka messuosaston fiiliksen luomisessa.

Kuvatun kuvan lisäksi toteutamme graafista visualisointia mm. esittelymateriaaliksi. Liikkuva kuva tarjoaa presentaatioihin hienoa lisää pysähtyneen Power Point -sliden sijaan tai sen tueksi. Wow-elämys jättää yleisölle pysyvämmän muistijäljen ja vakuuttaa ammattimaista presenssiä.

NOPEASTI PURKKIIN

Videotuotannon keventymisen myötä aikataulut ovat kiristyneet. Kuvauksiin lähdetään usein viikon parin varoajalla ja pätkiä toivotaan levitykseen muutamaa päivää myöhemmin. Kun videoon halutaan näyttelijää, on castingille ja ammattinäyttelijöiden sekä tuotantoyhtiön aikatauluille syytä varata oma liikkumavaransa.

Yhä useammin kuvaamme saman päivän aikana useampia videoita sosiaalisen median pitkäjänteistä tekemistä varten. Yhdessä videossa ei tarvitse kertoa kaikkea, vaan viestin voi jakaa useaan osaan. Sosiaalisen median käyttö pohjautuu pitkälti lyhyiden sisältöjen seuraamiseen. Saat sanomasi helpommin perille, kun et vaadi katsojalta pitkää aikaa videon katseluun. On helppo pysähtyä uutisvirrassa 15 sekunniksi kuin yrittää pysäyttää tekeminen minuutiksi. Draaman kaaren ajattelu on samalla kokenut suuren mullistuksen. Huomio ja mielenkiinto täytyy herättää parissa sekunnissa eikä punch linea odotellen.

Autamme mielellämme sinua visualisoimaan bisnestäsi myös liikkuvan kuvan avulla. Kauttamme saat kaikki videotuotannon palvelut avaimet käteen -helppoudella.

Tuoreita esimerkkejä videotuotannostamme:

 

Jani Kinnunen

Digistrategi Jani Kinnunen paitsi kirjoittaa, valvoo ja julkaisee videotuotantoja, myös toimii niissä roudarina, apumiehenä ja joskus myös näyttelijänä.